بازدید مسول روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۱۹

مهندس محمد حسن پناه مسول روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۱۹ در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور یافت و از بخش های مختلف این رویداد بزرگ بازدید نمود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۱۹ با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری، زیر یک سقف» با همکاری معاونت علمی و فناوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس، مرکز فن بازار ملی ایران و مرکز شتابدهی نوآوری، در ۱۰ حوزه (فناوری زیستی، تجهیزات، فناوری اطلاعات، نفت و گاز، انرژی‌های تجدید پذیر، نانو فناوری، شیمی و…) در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
هشتمین دوره از این نمایشگاه که نوآوری های بسیاری در زمینه ارتباطات و حوزه های مختلف کشاورزی را نیز در دل خودش داشت در حالی در سالن خلیج فارس برگزار شد که با وجود حضور ۲۰۰ استارتاپ، ۱۰۰ شرکت دانش بنیان، ۱۴ مخترع، ۱۲ پارک فناوری و… و بازدیدکنندگان پرتعداد، دارای نظم بالایی بود. آنچه باعث شده این نمایشگاه دارای نظم باشد تقسیم‌بندی آن به بخش‌های مختلف همچون اینوتکس استیج (محلی بررسی فرصت‌ها و چالش‌های اکوسیستم نوآوری به‌صورت سخنرانی)، کافه سرمایه (فرصتی ویژه برای صاحبان شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها درجهت جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه‌گذاران با برگزاری جلسات)، اینوتکس پیچ (رقابت علمی استارتاپ‌ها با یکدیگر در حضور سرمایه‌گذاران و داوران مطرح ایرانی و بین‌المللی) و اینوتکس تلنت (دورهمی‌های فارغ‌التحصیلان) و… است.
همچنین مسول روابط عمومی مرکز در ادامه این برنامه در اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) نیز حضور یافت.
اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در سالن اجلاس سران برگزار شد.
این مجمع با حضورسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و خانم آلیس جابانا رییس مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه و وزرا و نمایندگان ۶۲ کشور حوزه اسکاپ در سالن اجلاس سران در حالی آغاز به کار کرد که کشورمان با دارا بودن ۴هزار و ۴۰۰شرکت دانش بنیان ، ۳۶۴ شرکت خلاق و ۸۰ مرکز نوآوری یکی از تاثیرگذارترین کشورهای جهان در حوزه فناوری به شمار می آید.وجود ۴۵ پارک علم وفناوری ،۱۹۰ مرکز رشد، ۸۰ مرکزنوآوری و ۳۰صندوق خطرپذیر ایران رابه عنوان الگویی برای دیگر کشورهای جهان و منطقه کرده است.
کمیسیون آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل (اسکاپ) یکی از نهادهای تابع شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است و شورا یکی از ۵ رکن اصلی سازمان ملل متحد به شمار می‌آید و دارای ماموریت‌های گسترده در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی است.
نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به همت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ۲۱ تا ۲۲ خردادماه سال جاری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی وبا حضور وزرای علم و فناوری و نمایندگان ۶۲ کشور عضو اسکاپ و روسای سازمانهای بین‌المللی مرتبط برگزار شد.