جلسه هماهنگی محققان معین منابع طبیعی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان

جلسه هماهنگی بین محققان معین بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و گروهی از مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در دفتر ریاست بخش تحقیقات منابع طبیعی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس لطف اله پارسایی رییس بخش تحقیقات جنگل ها و مراتع و آبخیزداری در این خصوص گفت: در این برنامه که با حضور مهندس لطفی معاون فنی، مهندس ناصری رئیس دفتر جنگلکاری و مهندس فرهنگ دوست رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و گروهی از پژوهشگران بخش حضور داشتند ابتدا مهندس پارسایی ضمن خیر مقدم حضور همکاران واحد اجرا، به بیان مشکلات موجود در حوزه های مختلف عرصه های منابع طبیعی اشاره داشت و با بیان اینکه در سال گذشته ارتباط خوبی در همین زمینه در واحد های مرتع، آبخیزداری و جنگل بین تحقیقات و اجرا وجود داشت و اظهار امیدواری نمود که این ارتباط در سال جاری نیز ادامه داشته و انشاا…. منجر به خروجی خوبی که بتواند حاصلی برای بهره برداران و مردم داشته باشد شود.
در ادامه مهندس لطفی به بیان مهمترین مشکلات حوزه های اجرایی و زمینه هایی که می توان با همکاری هم فعالیت نمود تا برخی از این معضلات کم شود اشاره داشت. سپس هریک از همکاران به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات لازم در این زمینه داشتند که بطور اعم در ادامه آمده است:
– بررسی امکان کاشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار
– بررسی امکان کاشت گیاهان دارویی با حداقل خاکورزی در اراضی مرتعی
– مطالعه در بحث های مربوط به بیان زایی و بیابان زدایی استان گلستان و کشت گونه های مناسب جهت مقابله با بیابان زایی
– مطالعه و بررسی آفات مهم مناطق جنگلی استان
– بررسی مسائل مربوط به حوزه جنگل کاری و انتخاب گونه های مناسب در این زمینه
– بررسی طرح های جایگزینی برای بهره برداری از طرح های جنگلداری که در حال حاضر تعطیل شده است.
– طرح های مربوط به زراعت چوب بیشتر مورد توجه قرار گیرد.