برگزاری روز مزرعه سورگوم علوفه ای در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان

روز مزرعه سورگوم علوفه ای در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان چهارشنبه ۲ مرداد ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، برنامه آموزشی – ترویجی روز مزرعه هر ساله به منظور آموزش، ارتقا و آشنائی کارشناسان، مروجان و کشاورزان پیشرو با آخرین دستاوردهای بخش تحقیقات در رابطه با محصولات مختلف کشاورزی برگزار می شود.
در این برنامه نیز تعدادی از کارشناسان و کشاورزان و مروجان استان گلستان از طرح های در دست اجرا و دستاوردهای جدید و ارقام این محصول در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان بازدید و از نزدیک از طرح ها و ایده های نو و آشنائی با مسائل و مشکلات این حوزه، با محققان مربوطه بحث و تبادل نظر کردند.
سورگوم علوفه ای یکی از گیاهان تابستانه با نیاز آبی کم است که تولید علوفه بالایی دارد. در استان گلستان نیز توسعه کشت آن یکی از برنامه های راهبردی تولید علوفه می باشد که مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان قرار گرفته است در همین راستا جهت آشنایی کارشناسان ، بهره برداران و کشاورزان با کاشت ، داشت و برداشت آن ، روز مزرعه سورگوم علوفه های برگزار گردید که مورد استقبال قرار گرفت.
در این آیین پژوهشگران این مرکز، دکترمحمد تقی فیض بخش، دکتر علیرضا صابری، دکتر سید افشین مساوات و مهندس علیرضا ساوری نژاد، دستاوردها و بروندادهای تحقیقاتی و توضیحات لازم را برای فراگیران ارایه نمودند و در پایان به پرسش های این حوزه و موانع تولید و توسعه این محصول در استان پاسخ داده شد.