بررسی راهکارهای توسعه کسب و کارهای نوپا بخش کشاورزی در استان گلستان با حضور مدیر کارآفرینی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی

با حضور دکتر مختاری مدیر کارآفرینی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، جلسه بررسی راهکارهای توسعه کسب و کارهای نوپا در سالن قدس سازمان جهاد کشاوررزی استان گلستان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این برنامه دکتر مهاجر ریاست سازمان جهاد کشاورری گلستان ضمن تبریک هفته دولت یکی از مباحث مهم و اثر بخش در پایداری تولید را ایجاد کسب و کار جدید در بخش کشاورزی دانست که می تواند ضمن اشتغال‌زایی ، ارزش افزوده بالاتری برای بخش داشته باشد. مهاجر توجه به ایده های جدید و خلاق مرتبط با بخش را باعث رونق کشاورزی دانست و افزود ضمن شناسایی ایده های جدید در هدایت آن به سمت اجرایی شدن و راه‌اندازی کسب و کار تا رسیدن به محصول مورد نظر توجه نماییم.
در ادامه دکتر مختاری مشاور وزیر و مدیر کسب و کارهای نوپا وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیرو تشکر از تدوین برنامه های این حوزه در وزارتخانه خبر داد و افزود می‌توانیم با تلاش یکدیگر در حوزه نوآوری و استفاده از ظرفیت جوانان خلاق در این بخش استفاده بیشتری نماییم.
مدیر کارآفرینی موسسه ترویج و آموزش کشاورزی افزود در گام اول ۷ استان از جمله گلستان که از لحاظ نیروی انسانی و مدیریت در حوزه کشاورزی به عنوان پایلوت برای اجرای پروژه ها انتخاب گردیدند که در استان های مذکور دفتر مربوطه راه اندازی خواهد شد. وی مهمترین برنامه های این حوزه را فرهنگ سازی، تسهیل‌گری،پشتیبانی و پایش کسب و کارهای نوپا دانست. مجری کسب و کارهای نوپا بخش کشاورزی در خاتمه به استفاده بهینه از ظرفیت های تحقیقات، آموزش و ترویج استان، پارک علم و فناوری، تشکل های خصوصی، اتحادیه ها و اتاق بازرگانی تاکید نمود.