بازدید مدیر کارافرینی موسسه ترویج و آموزش کشاورزی از تولیدات کشاورزی روستای وامنان در استان گلستان

دکتر مختاری مجری پروژه کسب و کارهای نوپا در وزارت جهاد کشاورزی روستای وامنان را بطور بالقوه الگوی موفق توسعه روستایی دانستند که میتوان آن را برای روستا های دیگر منطقه و کشور معرفی نمود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر مختاری ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته به استفاد بهینه از فروشگاههای مجازی در جهت ارزش افزوده بالاتر تاکید نمودند. وی در ادامه به معرفی استارتاپ بازار زعفران اشاره و افزود اگر بتوانید از طریق این استارتاپ محصول خود را در فضای مجازی به فروش برسانید حداقل تا ۳۰ درصد درآمد بیشتر عاید کشاورزان خواهد شد.ایشان در ادامه پیشنهاد راه اندازی مرکز نوآوری روستایی وامنان را در جهت توسعه کسب و کار کشاورزی در روستا را دادند. خاطر نشان می سازد.
دراین بازدید حجه الاسلام احمدی امام جمعه روستا ضمن خیر مقدم به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های روستا پرداختند. احمدی مهمترین تولیدات کشاورزی روستا را زعفران و گیاهان دارویی دانستند که در طی چند سال گذشته با ورود این محصولات، درآمد کشاورزان چند برابر شده است. وی مهمترین مزیت محصولات تولیدی این روستا را استفاده از آب چشمه برای آبیاری و عدم مصرف کود و سم اشاره نمودند که باعث شده درصد عیار زعفران وامنان از عیار زعفران قاین نیز بالاتر باشد.
خاطر نشان میسازد روستای وامنان در ۶۰ کیلومتری شهرستان آزادشهر استان گلستان واقع شده است.