بازدید مدیر مرکز کارآفرینی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و ریاست مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از تعاونی زعفران کاران وامنان

دکتر حمیدرضا مختاری مدیر مرکز کارآفرینی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر ابوالفضل فرجی ریاست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از برنامه های در دست اقدام تعاونی زعفران کاران روستای وامنان در شهرستان آزادشهر استان گلستان بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، بهمین منظور جلسه‌ای با حضور هیات مدیره تعاونی برگزار گردید. در ابتدا دکتر مختاری یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی را کاهش زنجیره تولید تا مصرف و حذف واسطه ها خبر دادند که از این طریق درآمد بیشتری نصیب تولید‌کننده خواهد شد. در همین راستا استارتاپ کشمون که در زمینه فروش اینترنتی زعفران فعالیت دارد را به جامعه بهره بردار معرفی تا بتوانند از این طریق و بدون حضور واسطه، محصول خود را به فروش برسانند. در ادامه دکتر فرجی ریاست مرکز تحقیقات و آموزش گلستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته، به برنامه های مرکز برای توسعه و کشت زعفران در وامنان اشاره نمود. فرجی ارائه نکات و دستورالعمل های فنی در خصوص کاشت، داشت ، برداشت، همچنین ارائه آموزش‌های لازم برای کشت این محصول را از برنامه های مرکز دانستد که طی سال محققان و مدرسان مرکز در این روستا حضور و نکات فنی را به اطلاع بهره برداران می رسانند.
در ادامه حجه الاسلام احمدی امام جمعه روستا ضمن خیر مقدم گویی به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های روستا پرداختند. احمدی مهمترین تولیدات کشاورزی روستا را زعفران و گیاهان دارویی دانستند که در طی چند سال گذشته با ورود این محصولات، درآمد کشاورزان چند برابر شده است. وی مهمترین مزیت محصولات تولیدی این روستا را استفاده از آب چشمه برای آبیاری و عدم مصرف کود و سم اشاره نمودند که باعث شده درصد عیار زعفران وامنان از عیار زعفران قاین نیز بالاتر باشد.