برگزاری دومین نشست کاری هیات رییسه اتاق بازرگانی گرگان با مدیران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق و مهندس سعید رستمی دبیر کمیسون کشاورزی اتاق بازرگانی استان گلستان در دومین نشست کاری با دکتر ابوالفضل فرجی رییس، معاونان و روسای بخش های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در تاریخ ۲ دی ماه ۱۳۹۸حضور یافتند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این برنامه که با دستور کار:
۱-گزارش آب مصرفی در خشکه کاری برنج
۲-تولید پروتئین ایزوله سویا
۳-تولید خوراک دام با استفاده ازدستاوردهای جدید
۴-مباحث مربوط به چارچوب تفاهم نامه همکاری فیمابین اتاق گرگان و این مرکز برگزار شد ابتدا دکتر فرجی ریاست مرکز، معرفی جامعی از ظرفیت ها و توانمندی های مرکز را ارایه نمود. سپس مهندس چوپانی ضمن بیان این مهم که: ارتباط محققین با صاحبین سرمایه موجب شکوفایی جامعه خواهد شد، معرفی پارلمان بخش خصوصی و امکانات و ظرفیت های آن، دیدگاه های خود را در زمینه بهره گیری از استعداد و توانمندی های موجود در استان در جهت ارتقای شرایط کار، معیشت و اشتغال و توسعه استان را بیان نمود.

مهندس چوپانی در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد: در صورتی می توان شاهد شکوفایی در حوزه های مختلف بود که محققان را به صاحبین سرمایه ارتباط داد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان همچنین اظهار داشت: باید این فضا ایجاد شود که دانش به تکنولوژی تبدیل گردد. متاسفانه این فرایند در کشور ما طولانی است، مقالات و محققین خوبی موجود داریم اما از این ظرفیت در اجرا استفاده نشد.

ایشان در ادامه گفت: نحوه برآورد هزینه ها در طرح های اجرایی می بایست با دقت صورت گیرد که سیاست گذار به اجرای آن ترغیب شود.
سپس همکاران مجری و صاحب دستاوردهای موضوع جلسه ضمن بیان کامل روند و دستاوردها، پیشنهادات خود را در زمینه تعامل بیشتر بین ۲ مجموعه به اطلاع هیات رییسه اتاق رساندند و هیات اتاق نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.
در انتهای برنامه دکتر فرجی ضمن جمع بندی موضوعات مورد اشاره جلسه، روند ادامه کار و تنظیم تفاهم نامه همکاری های ۲ جانبه را بیان کرد.