برگزاری جلسه یاوران معروف در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

جلسه یاوران معروف سال جاری در دی ماه ۱۳۹۸ در اتاق رئیس بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این برنامه مهندس پارسایی ضمن تشکر و قدردانی از همکاران و رئیس بخش به جهت قبول زحمت این جلسه، مختصری از سوابق فعالیت گروه و اهدافی که بدنبال آن می باشد را بیان نمودند. پس از آن دکتر پهلوان راد رئیس بخش نیز ضمن خوش آمدگویی و استقبال از وجود گروه در مرکز، برخی از مسائل و مشکلات بخش را گفتند.
سپس هر یک از همکاران بخش نیز به بیان برخی از مشکلات موجود در مرکز که می تواند در دراز مدت در کمیت و کیفیت بهره وری امور نقش داشته باشد را اشاره داشتند
در ادامه جلسه، حاج آقای ملایی در دو نوبت، به بیان اهداف گروه و جزئیاتی که باید در رسیدن به این اهداف رعایت گردد، و شرایطی که هر یک از همکاران و اعضاءگروه می توانند در رسیدن به این اهداف کمک نمایند و جمع بندی جلسه پرداخت.
ایشان اشاره داشت برای هر حرکت، فعالیت و یا کاری که بخواهد اثرگذار باشد، خروجی داشته باشد و به مفهوم واقعی موفق و مثمر ثمر باشد نیاز به زیر ساختها و مقدماتی می باشد که لزوماً این زیر ساخت ها سخت افزاری نیست بلکه می تواند و باید نرم افزاری هم باشد که امنیت و آرامش جزیی از آن و بعبارتی اصلی ترین آن است و لازمه آرامش و امنیت خانواده، جامعه و کشور پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر بصورت اصولی، دائمی و همگانی می باشد. نباید نسبت به هم بی تفاوت باشیم، باید در غم ها و شادی های هم شریک باشیم و اینها جزیی از امر به معروف می باشد.
ایشان در ادامه با توجه به شرایطی که در فرد باید وجود داشته باشد تا اثر گذاری ها ما درافراد هر جامعه بیشتر نمود پیدا نماید اضافه نمودند که باید در بسیاری از امور با خودسازی، پرداختن و اصلاح امور خود و خودسازی جلوه های عملی امر به معروف و نهی از منکر را نشان دهیم و بعبارتی با عملکرد صحیح و درست خود آمر به معروف باشیم ایشان در ادامه پیشنهاد نمودند که بعنوان مثال می توانیم با مشارکت در نظافت عمومی بخش ها و همچنین امور خیر، این گروه پیش قدم گردد.
حاج آقای ملایی در جمع بندی مطالب نیز ضمن مبارک دانستن این جلسات که خود می تواند به عنوان یک معروف باشد با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) که می فرماید نگاه نکنید چه کسی به شما چیزی را می‌گوید ببینید گفتار و صحبت آن شخص چیست؟ اگر حق بود بپذیرید و اگر حق نبود قبول نکنید و این برای این گروه هم صدق می‌کند و مطمئناً هیچ کس کامل و بی عیب نیست و دوستان این گروه نیز خود را بی نیاز از راهنمایی های همکاران نمی دانند و انشاا… باید همه ما نسبت به همه اتفاقاتی که در اطراف ما می‌گذرد حساس باشیم و احساس مسئولیت نمائیم تا انشاا… جامعه ای سالم، آرام و پویا داشته باشیم.