بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از پروژه های اصلاح نژاد مرکز تحقیقات و آموزش استان

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از سایت پروژه تولید قوچ اصلاح نژاد شده گوسفند نژاد دالاق در ایستگاه تحقیقاتی چالکی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با حضور دکتر حجت اله ربانی نسب مدیر مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی استان، دکتر رضا کمالی رییس بخش تحقیقات علوم دامی و گروهی از پژوهشگران بخش انجام شد ضمن بازدید از این طرح، متخصصان حاضر توضیحات کاملی را در خصوص روند اجرای برنامه ارایه نمودند.

نژادهای بومی یکی از منابع مهم تنوع ژنتیکی مورد نیاز برای دامپروری پایدار می باشد که جهت برنامه های اصلاح نژادی در آینده آن صنعت ضروری می باشد. نژادهای بومی حامل ژن هایی می باشند که آنها را قادر به مقاومت در شرایط سخت محیطی، مصرف علوفه های بومی (دارای تیغ و مواد ضد مغذی)، راهپیمایی طولانی مدت و حمله بیماری ها و انگل های بومی، می سازد. با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی دام استان به پرورش نژاد گوسفند دالاق، بومی استان گلستان، مبادرت شده است. یکی از موارد موثر برای حفظ ذخیره ژنتیکی شناخت کامل و ثبت توانمندی ها و تولیدات نژاد به صورت دقیق می باشد. تولید قوچ اصلاح نژاد شده گوسفند نژاد دالاق و ارائه آن به دامداران از اهداف اصلی این سایت می باشد.