بازدید دکتر حق شناس استاندار گلستان از گنجینه دستاوردهای پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی

دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان از برنامه ها، طرح ها، مزارع تحقیقاتی و بخشی از گنجینه دستاوردهای پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و شرکت های دانش بنیان در ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله (گرگان) در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ بازدید به عمل آورد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با همراهی دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز، دکتر کیانی معاون پژوهش و فناوری، دکتر قدس ولی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی، دکتر آقاجانی معاون آموزشی، روسای بخش ها و واحدهای تحقیقاتی و آموزشی انجام شد، دکتر حق شناس از فعالیت ها و دستاوردهای تحقیقاتی این مرکز بازدید و در جریان روند فعالیت های پژوهشی و آموزشی این مرکز در  استان قرار گرفت.

در این برنامه که ابتدا با حضور در مزارع تحقیقاتی برگزار شد دکتر مهاجر کلیاتی از برنامه ها و فعالیت های مرکز را معرفی کرد در ادامه دکتر فرجی رییس مرکز ضمن همراهی با استاندار در گستره ایستگاه و تنوع طرح ها و پروژه های تحقیقاتی، توضیحات جامعی از شیوه عملکرد پژوهشگران و نحوه دستیابی به دستاوردهای ارزشمند، فاخر و استراتژیک را بیان نمود و محققان حاضر نیز در خصوص برنامه ها، محصولات، ارقام، دستاوردهای خود و نحوه ارایه دستاوردها به جامعه بهره بردار و تولید کننده، توضیحاتی را برای دکتر حق شناس ارایه دادند و به پرسش های استاندار در زمینه های مختلف نیز پاسخ دادند.

در بخش دوم برنامه در نشستی صمیمی که در محل دفتر ایستگاه انجام شد رییس مرکز و معاونان و پژوهشگران در گفتگویی دو طرفه به شرح توانمندی ها، دستاوردها، افق آینده، نیازها و انتظارات پرداختند. در این برنامه دکتر فرجی رییس مرکز با ارایه معرفی مرکز در قالب پاورپوینت به رد خیر و شرح جامع و کیفیت فاخر گنجینه دستاوردهای پژوهشگران شریف این مرکز و همچنین مرکز رشد واحدهای فناور و شرکت ها و هسته ها و واحدها فناور و نقش آنان در تولید و کشاورزی سالم و ارتقای اقتصاد، اشتغال و معیشت کشاورزان و استان پرداخت.

دکتر حق شناس در این برنامه، ضمن قدردانی از تلاش های همکاران در این حوزه و با اشاره به اهمیت تحقیقات و تلاش ها و دستاوردها که همسوی با مزیت های نسبی استان است، اظهار داشت: اصلاح نژاد ارقام کشاورزی همچون گندم و ذرت موجب افزایش بازده محصول و جهش تولید می شود.

دکتر هادی حق شناس همچنین گفت: مزیت های هر کشور و استان زمینه رشد و توسعه را مهیا می کند و باید با سرمایه گذاری تحقیقاتی در زمینه کشاورزی زمینه رشد تولید محصولات را فراهم آوریم.

وی افزود: اختصاص بودجه در زمینه اصلاح نژاد ارقام محصولات کشاورزی در واقع سرمایه گذاری است که به افزایش بازده محصولات منجر می شود و ما از این سرمایه گذاری استقبال می کنیم.

استاندار گلستان یادآور شد: باید به کشاورزی به عنوان مزیت استان و صنایع تبدیلی وابسته به آن توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم ارزش افزوده آن را در استان نگه داریم و درآمد حاصل از آن نصیب استان شود.

دکتر حق شناس گفت: تلاش داریم با حضور وزیر جهادکشاورزی در استان توجه ویژه ای به مرکز تحقیقات کشاورزی بشود.

لازم به ذکر است در سال گذشته ۹۲ محصول زراعی و باغی در استان گلستان با حجم ۵ میلیون تن تولید شده و گلستان جایگاه ششم را در تولید محصولات کشاورزی کشور داراست.