اجرای طرح کنترل گل جالیز به همت پژوهشگران بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

طرحی با عنوان استفاده از علف کش های مختلف جهت کنترل علف هرز گل جالیز به همت پژوهشگران بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ انجام شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر معصومه یونس آبادی رییس بخش تحقیقات گیاهپزشکی مرکز در این خصوص گفت: با توجه به اینکه  گل جالیز یکی از مهم ترین علف های هرز انگل در دنیا و ایران می باشد، این علف هرز در سال های اخیر به یکی از معضلات مزارع کلزا در استان گلستان تبدیل شده است بدین منظور طرحی با عنوان استفاده از علف کش های مختلف جهت کنترل این علف هرز انگل در مزرعه کلزای در توابع روستای لمسک در استان گلستان  اجرا گردید.

هرچه به زمان برداشت این محصول نزدیک می شویم که هم زمان با حضور گل جالیز در مزارع کلزا می باشد. نتایج این طرح ملموس تر شد و تیمارهای اعمال شده توسط محققان اثر کارایی خود را روی این گونه انگل از علف هرز نشان داده که می تواند به یک دستنامه مفید و کاربردی برای سال های آینده جهت راهنمایی کشاورزان کلزاکار منطقه برای کنترل گل جالیز باشد.