بازدید رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از موسسه جنگلها و پژوهشکده حفاظت خاک کشور

دکتر علیرضا صابری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به اتفاق دکتر محمدعلی آقاجانی معاون آموزش  و مهندس لطف الله پارسایی رئیس بخش تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور در موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور و نشست صمیمی با دکتر ثاقب طالبی معاون پژوهشی موسسه، در خصوص همکاری بیشتر و متقابل موسسه و بخش های استانی و برنامه های راهبردی آن موسسه در آینده گفتگو نمودند و در خصوص نحوه مشارکت در پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این جلسه دکتر ثاب طالبی معاونت پژوهشی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور ضمن خوش آمد گویی و استقبال از سفرها تیم مدیریتی مرکز گلستان، قول دادند در آینده ای نزدیک به اتفاق ریاست موسسه از مرکز گلستان حضور و بازدید بعمل آورند.

در ادامه سفر و ارتباط با موسسه مادری، ریاست مرکز به اتفاق هیات همراه، با حضور در پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور ضمن بازدید از طرح ها، تولیدات علمی و ابتکارات همکاران پژوهشکده، در نشست صمیمی با ریاست پژوهشکده و معاونت آن مجموعه، ضمن بررسی راه های همکاری و ارتباط بیشتر و متقابل همکاران استانی و پژوهشکده بخصوص بحث های در دو موضوع الگوی کشت و نهضت کاشت یک میلیارد درخت بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه مهندس پارسایی ضمن بیان مطالبی در خصوص مهمترین مشکلات استان گلستان و راه های مقابله با آن، خواستار همکاری و ارتباط بیشتر محققان در خصوص حل برخی از مشکلات موجود شد.

در ادامه دکتر صابری نیز ضمن تشکر از ریاست و معاونت پژوهشی برای مهیا نمودن فرصت ایجاد شده، به بیان برخی از مسائل و مشکلات موجود در استان بخصوص در زمینه آب و راههای تامین آن پرداختند و خواستار حمایت مادی و معنوی بیشتر از بخش مجموعه همکاران استانی زیر مجموعه و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان شدند.

در ادامه نیز دکتر آقاجانی در خصوص بحث های مربوط به حوزه پژوهش و فناوری، اظهار داشتند که بحث آموزش و ترویج در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری کم رنگ تر می باشد  و چنانکه باید و شاید به آن پرداخته نمی شود و باید تلاش مضاعف جهت تقویت آن صورت گیرد.

در ادامه این نشست، دکتر عرب خدری و  دکتر نیک کامی ضمن اشاره به گوشه های از فعالیت های انجام شده و در دست اجرای همکاران پژوهشکده و موضوعات مهمی که در حال حاضر وجود دارد مانند طرح الگوی کشت و کاشت یک میلیارد درخت، توضیحاتی در مورد راه های انتقال و ترویج یافته های تحقیقاتی و نقش مشارکت های مردمی و راه های بکار گیری آن و ارتباط با واحدهای مختلف اجرایی جهت اجرای پروژه های تحقیقاتی ارائه نمودند. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.