روز پایانی گردهمایی مسئولان تجاری‌سازی موسسات و مراکز تحقیقاتی واحد‌های تابعه سازمان تات در واحد آموزش شهید روحانی‌فرد کردکوی استان گلستان

دومین روز گردهمایی مسئولان تجاری‌سازی مؤسسات و مراکز تحقیقاتی واحدهای سازمان تات با مشارکت مؤسسه تحقیقات پنبه و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی کشور در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در دومین روز این گردهمایی رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور با معرفی دستاوردها و فناوری‌های مؤسسه، به همسو کردن این فعالیت‌ها در راستای تحقق‌بخشی به شعار سال اشاره کرد. قربانی افزود: فعالیت‌هایی چون افزایش بهره‌وری و تجاری‌سازی تحقیقات با لحاظ‌کردن ضریب نفوذ دانش در مزارع به‌عنوان اولویت اول مؤسسه در حال انجام است. سپس، قائم مقام فناوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، موضوعات مرتبط با مدیریت و تجاری‌سازی دارایی‌های فکری را به‌صورت مجازی ارائه کرد. آزادی، با بیان اهداف و مأموریت واحد فناوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی؛ افزایش GDP، اشتغال‌زایی کیفی و برندسازی و ایجاد نام مناسب را به‌عنوان مسیر پیشروی این پژوهشگاه در آینده‌ای نزدیک عنوان کرد. سرپرست دفتر امور فناوری نیز پلتفرم آینده کشاورزی دانش‌بنیان سازمان تات را برشمرد. کدخدائی، با اشاره به اولویت‌های برنامه توسعه هفتم، ضمن پرداختن به چالش‌های اصلی بخش کشاورزی؛ امنیت غذایی و توسعه پایدار، اقتصاد زیستی، سیاست‌گذاری در خصوص ایجاد پارک‌های تخصصی علم و فناوری، لزوم ایجاد زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی زیست‌فناوری کشاورزی را مهم‌ترین محورهای این پلتفرم دانست. در پایان این گردهمایی، مسئولان تجاری‌سازی هر یک از واحدهای تابعه سازمان تات، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را به‌صورت پرسش و پاسخ ارائه کردند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.