بازدید معاون پژوهشی موسسه تحقیقات چغندرقند از مزرعه چغندرقند واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی

دکتر رجبی معاون پژوهشی و دکتر حسین پور رئیس بخش به زراعی موسسه اصلاح و تهیه بذر چغندرقند با همراهی دکتر صابری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از مزارع چغندرقند واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی بازدید نمودند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدا دکتر صابری ضمن خیر مقدم گویی، گزارشی از وضعیت چغندرقند استان گلستان ارائه نمود. صابری به وقوع دو تنش سرما و خشکی در زمستان سال گذشته اشاره و افزود: این تنش ها باعث اختلال در رشد محصولات پاییزه از جمله چغندرقند گردید که با توصیه های فنی محققان مرکز، کشاورزان با مصرف کودهای مایع توانستند بخشی از خسارت تنش ها را جبران نمایند. محقق چغندرقند استان در ادامه گزارشی از وضعیت مزرعه کردکوی اعم از تاریخ کاشت، مبارزه با علف های هرز، بیماری‌ها، مصرف کودهای پایه و محلول ارائه نمود.
دکتر رجبی معاون پژوهشی موسسه اصلاح و تهیه بذر چغندرقند در سخنانی گلستان را یکی از استان‌های با پتانسیل بالا در زمینه تولید محصولات زراعی پاییزه از جمله چغندرقند دانست. رجبی همچنین در پایان بازدید و ارزیابی از مزرعه چغندرقند کردکوی بیان داشت خوشبختانه وضعیت این مزرعه مطلوب بوده به طوری که نشان می دهد از نظر تراکم بوته، تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز تمامی عملیات زراعی به موقع انجام شده است. وی در ادامه توصیه نمود با توجه به اینکه تا برداشت چغندرقند در استان حدود یک ماه زمان باقی است بایستی نسبت به حفظ رطوبت مزرعه، مبارزه با بیماری های منطقه جهت افزایش کیفیت و عیار مزرعه دقت شود.
خاطر نشان می سازد در این بازدید دکتر کسمایی محقق بخش خاک و آب مرکز، اکبرنیا کارشناس چغندرقند سازمان جهاد کشاورزی گلستان و تازیکه مدیر واحد آموزش کشاورزی شهرستان کردکوی نیز حضور داشتند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.