حضور روسای موسسات تحقیقات کشوری در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

به منظور معرفی وظایف و ماموریت های موسسات ملی تحقیقاتی، روسای موسسات اصلاح و تهیه نهال و بذر، موسسه علوم باغبانی و موسسه پنبه کشور در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان حضور یافتند‌.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این رویداد ملی که تحت عنوان دوره کارورزی بدو استخدام همکاران سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد علیرضا صابری رئیس این مرکز، ضمن خیر مقدم گویی گزارشی از فعالیت ها و برنامه ها را ذکر نمود. وی افزود با برنامه ریزی انجام شده توسط دفتر منابع انسانی و نوسازی سازمان، سه دوره آموزشی برای کارشناسان بدو استخدام سازمان تات در این واحد آموزشی برگزار می‌گردد که گروه نخست کارشناسان گروه شغلی زراعی و باغی استخدامی از سراسر کشور به مدت یک هفته از برنامه های آموزشی در نظر گرفته شده استفاده خواهند نمود.
در ادامه روسای موسسات ملی تحقیقات به بیان ساختار، تشکیلات، وظایف و ماموریت های موسسات خود پرداختند.
زمانیان رئیس موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان، به نقش موسسه در استفاده از روش های علمی و تحقیقاتی که منجر به رشد قابل توجه تولیدات کشاورزی، افزایش ضریب امنیت غذایی و خوداتکایی می شود را اشاره نمود.
وی اظهار کرد: افزایش ضریب امنیت غذایی در حوزه محصولات آبی و ارتقای بهره وری تولید از طریق معرفی ارقام کم آب بر، تمرکز بر تامین هسته های اولیه بذر ارقام زراعی، تحقیقات به نژادی و به زراعی و معرفی ارقام پرمحصول، حفظ و احیای و توسعه منابع ذخایر ژنتیک گیاهی، ارایه دستورالعمل های فنی و مشاوره به تولیدکنندگان بخش کشاورزی و پاسخ به نیازهای بخش اجرا از مهم‌ترین اقدامات این موسسه به شمار می رود.
طاهری رئیس موسسه علوم غبانی ضمن معرفی ساختار و ماموریت ها، موسسه باغبانی را به عنوان مهمترین متولی تحقیقات باغبانی در زمینه محصولات مختلفی مانند میوه‌های معتدله و سردسیری، مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری، خرما و میوه‌های گرمسیری، پسته، سبزی و صیفی، چای و گل و گیاهان زینتی را در اقلیم‌های مختلف کشور دانست. وی به نگرانی‌های جدی در زمینه موضوع آب و خشکسالی و تغییر اقلیم اشاره و افزود تولید محصولات باغی با مصرف آب کمتر می‌تواند نسبت به محصولات زراعی تولید و سود آوری بیشتری ی را به دنبال دارد.
دکتر قربانی رئیس موسسه پنبه کشور ضمن تقدیر و تشکر از اجرای این برنامه کامل و جامع به ساختار و وظایف موسسه مذکور پرداخت. قربانی معرفی و تولید بذور با دوره رشد کوتاه را از برنامه های موسسه در جهت افزایش سطح زیر کشت پنبه ذکر نمود.
خاطر نشان می سازد بازدید از ایستگاه های تحقیقاتی، بخش های تحقیقاتی، مزارع تولیدی و شرکت های دنش بنیان از دیگر برنامه های آموزشی دوره مذکور می باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.