حضور همکاران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در همایش تخصصی اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی

«همایش تخصصی بسیج با رویکرد اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی» با حضور دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی، مهندس فراهانی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی، دکتر سید علی حسینی رییس مرکز، و جمعی از مدیران و کارکنان بخش های مختلف جهاد کشاورزی استان در سالن اجتماعاتِ موسسسه تحقیقات پنبه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر مختار مهاجر در این همایش و درباره نقش بسیج گفت: نقش بسیج با رویکرد اقتصاد مقاومتی در راستای منویات مقام معظم رهبری  و برنامه های دولت غیرقابل کتمان است. اقتصاد مقاومتی از چند منظر قابل بررسی است. اولین آن، شعار است که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شد. در راستای عملکرد به این شعار باید مورد نقد و ارزیابی قرار دهیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نقشه راه است تا بتوانیم از امکانات و منابع داخلی به نحو خوبی استفاده کنیم. بخش کشاورزی تنها جایی است که می تواند مانور خوبی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم. این شعار را باید با رویکردی دانشی و علمی جامه عمل بپوشانیم. چرا که رویکرد علمی و دانشی باعث ارزش افزوده در کشاورزی می شود. خداوند متعال عنایت کرده اند و منابع طبیعی و علم را در اختیار ما قرار داده اند و حالا این ما هستیم که چگونه از آنها بهره ورداری کنیم.
دکتر مختار مهاجر افزود: در سال گذشته ۸۰ تا ۸۵ درصد برنامه های ما در زمینه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی محقق شد اما در زمینه رقابت پذیری محصولات کشاورزی هنوز جای کار داریم و باید تلاش بیشتری داشته باشیم. سالی که گذشت شروع خوبی داشتیم به گونه ایی که با در کنار هم قرار دادن حلقه های تولید به نتایج قابل قبولی برسیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی در پایان درباره حضور بسیج در اجرای طرح های کشاورزی خاطر نشان کرد: در سال گذشته شاهد همکاری خوبی با برادران سپاه و بسیج داشتیم. اختصاص بودجه ۱۱ میلیاردی برای ارائه تسهیلات در جهت اجرای بنگاه های کوچک در روستاها توسط سپاه یک جهش در راستای اقتصاد مقاومتی بود. در دوره ۴۰۰ پروژه کوچک و بزرگ اجرا شد. باید اشاره کنم تمام برنامه های جهاد کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است. چرا که با امنیت غذایی و کوتاه کردن انحصار بیگانگان می انجامد.
در ادامه مهندس فراهانی فرمانده پایگاه بسیج وزارتخانه جهاد کشاورزی درباره گفت: بسیجی بودن و بسیجی ماندن انتخاب و افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود. مقام معظم رهبری فرمودند که آحاد مردم بسیجی هستند.
وی افزود: کار وفعالیت در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کاری بسیجی است. به فرموده رهبری انقلاب در ۵ وزارتخانه بسیج به شکل تخصصی وارد شود. ۵۳ هزار نیروی بسیجی و از متخصصان قسمت های مختلف در وزارتخانه حضور دارند و بالغ بر ۸۶۰ پایگاه مقاومت بسیج در سراسر کشور در ادارات جهاد کشاورزی داریم. در دور جدید قرار گذاشته ایم با کار مبنایی و پژوهش را سرلوحه کار بسیج قرار دهیم
وی در آخر افزود: بسیج سیاسی نیست و وابسته به جایی و شخصی نسیت. باید اخلاق و رفتار بسیجی الگو باشد.
گفتنی است «همایش تخصصی بسیج با رویکرد اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی» توسط پایگاه بسیج حضرت امیر (ع) سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و با همکاری ادارات کل؛ شیلات، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری، موسسه تحقیقات پنبه کشور، تعاونی روستایی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، موسسه نگار نصر سپاه، بسیج سازندگی استان، امور عشایر و بسیج ادارات کل حوزه شهید بهشتی برگزار شد.
سمینار آموزشی ارزیابی حسی روغن زیتون کشور به مدت سه روز از دوم اسفند ماه با همکاری موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، معاونت باغات وزارت جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و با هماهنگی شورای بین‌المللی روغن زیتون جهان مستقر در کشور اسپانیا (IOC) در سالن همایش‌های موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این سمینار دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، مهندس مرگدری معاون برنامه‌ریزی استانداری گلستان، دکتر سید علی حسینی رییس مرکز، مهندس رضاعلی جعفری معاون بهبود تولیدات گیاهی، فرماندار شهرستان گرگان، پژوهشگران بخش های تحقیقاتی زراهی و باغی و فنی و مهندسی کشاورزی این مرکز  و جمع کثیری از چهره‌های دانشگاهی، پژوهشی و کارشناسان باغبانی حضور داشتند.

IMG_0136

DSC06536

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.