بررسی فعالیت های حوزه آموزش بهره برداران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

در جلسه ای با حضور دکتر پطرودی معاون دفتر آموزش های بهره برداران موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فعالیت های این حوزه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این جلسه دکتر فرجی ریاست مرکز ضمن خیر مقدم گویی، گلستان را به دلیل تنوع اقلیمی، یکی از استان های با پتانسیل بالا در تولید محصولات زراعی و باغی دانست که نقش عمده ای در امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی دارد، به طوری که با توجه به مساحت کم آن، مقام اول دانه های روغنی و ماهیان خاویاری، دوم گندم، سوم برنج و چند محصول دیگر را دارا می باشد.
وی در ادامه فعالیت های آموزشی مرکز از جمله بهره برداران را از اولویت های مهم مرکز دانست که خوشبختانه در سال ۹۶ تمامی تلاش در جهت افزایش کمی و کیفی این حوزه بوده است.
دکتر فرجی در ادامه به تعامل خوب مرکز با معاونت ترویج اشاره و بیان داشت در این حوزه نیز توانستیم با هماهنگی تهران و استان دوره های خوبی در سطح مراکز خدمات برای کشاورزان پیشرو و زنان روستایی برگزار نمائیم. وی در ادامه توجه بیشتر دفتر آموزش های بهره برداران به استان را خواستار گردید.
در ادامه دکتر پطرودی معاون دفتر آموزش های بهره برداران موسسه از فعالیت های مسئولین و کارشناسان مرکز گلستان تشکر نمود. وی گلستان را از نظر عملکرد جزء استان های برتر در ارائه این آموزش ها در سال ۹۶ دانست که با همت و تلاش تمامی دست اندرکاران محقق گردیده است. پطرودی در ادامه به برنامه های دفتر برای سال ۹۷اشاره و گفت: علاوه بر آموزش های بهره برداران و زنان روستایی در حوزه های بهره وری آب و عشایر نیز مجوزهایی از سوی دستگاه های ذیربط صادر گردیده که بایستی برای ارائه این آموزش ها برنامه ریزی نمایئم. وی در ادامه توجه بیشتر مسئولین را به انجام به موقع نیاز سنجی و ورود اطلاعات در سامانه مربوطه دانست که از این به بعد عملکرد مراکز بر اساس سامانه محاسبه خواهد شد.
دکترپطرودی در پایان قول هر گونه همکاری در این حوزه را دادند.
در ابتدای این نشست دکتر آقاجانی معاون آموزشی و مهندس حسین پور مسئول آموزش های بهره بردارن مرکز گزارشی از دوره های برگزار شده مرکز ارائه نمودند.
شایان ذکر است درسال ۹۵(۱۴۵۰۰نفر روز) آموزش بهره برداران ارائه گردید در حالی که سال ۹۶ تعهد مرکز ۲۵۰۰۰ نفر روز آموزش بوده است که تا پایان بهمن ماه سال جاری ۳۸۵۰۰ نفر روز آموزش بهره برداران و زنان روستایی ارائه گردیدکه نسبت به سال قبل و تعهد مرکز از رشد قابل ملاحظه ای برخوردا بوده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.