برگزاری دوره آموزشی پرورش کرم ابریشم در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

دوره آموزشی پیشرفته پرورش کرم ابریشم ویژه کارشناسان دامپروری و کشاورزی در مدیریت و شهرستانها سازمان جهاد کشاورزی در سالن جلسات ساختمان شهید حاجی کریمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان ۱۳/۱۱/۹۷ تا ۱۵/۱۱/ ۹۷ برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، هدف از برگزاری این دوره، آموزش ویژه ۴۰ نفر از کارشناسان دامپروری و کشاورزی در مدیریت و شهرستانها سازمان جهاد کشاورزی می باشد که بصورت سلسله برنامه آموزشی به درخواست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان در این مرکز برگزار شد.

مدرس این برنامه دکتر عطار چی در قالب۱۶ساعت آموزش ها و برنامه های کارگاهی، دانش این حوزه را به شکل کاربردی در اختیار این گروه قرار داد.
کرم ابریشم بیش ازچهار هزارسال توسط انسان پرورش داده می شود این کارنخستین بار در چین در حدود ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح آغازشد چینی ها راز تهیه ابریشم را سالها مخفی نگه داشتند و در اروپا و خاورمیانه تجارت می کردند. اما سرانجام به دست آوردن ابریشم از طریق کرم ابریشم توسط مردم دیگر کشورها یاد گرفته شد.هرسال ۶۰۰۰۰ تن ابریشم خام تولید می شود و تبدیل به پیراهن – لباس – روتختی – پرده و دیگر فراورده ها می شود. این یک صنعت بزرگ است؛ مخصوصا در چین ده میلیون کشاورزچینی کرم ابریشم پرورش می دهند. دردنیا انواع مختلفی ازکرم ابریشم برای تولید ابریشم مورداستفاده قرار می گیرد حتی نوعی از کرم ابریشم پیله را با همکاری کرم دیگری می تند و نخ دولایه تولید می کنند. اگر چه نخ‌های مصنوعی مانند نایلون و پولیستر وجود دارند که محکمتر و ارزان تر از ابریشم هستند و قیمت آنها پایین تر است اما ابریشم به یک کالای تجملی تبدیل شده است و هنوز مورد تقاضا است زیرا در نگاه و احساس عالی است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.