حضور رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی احداث کارخانه قند در استان

دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی احداث کارخانه قند در استان که با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی استان، مجری طرح چغندر قند وزارت جهادکشاورزی، مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان و جمعی از مدیران بخش کشاورزی و استانی با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جوین (کارخانه قند جوین) روز یکشنبه ۲۲ تیرماه در در سالن قدس جهادکشاورزی استان تشکیل شد حضور داشت.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر مقرر شد گروه کاری برای احداث کارخانه قند در گلستان تشکیل و اقدام لازم به عمل آید.

در استان گلستان در سال زراعی ٩٩ -٩٨ در سطح سه هزار هکتار چغندرقند پاییزه کشت شد که پیش بینی می شود از این سطح ١۵٠ هزارتن محصول بدست آید.

بدنبال این جلسه، نشستی نیز با دکتر حق شناس استاندار گلستان برگزار شد. استاندار گلستان با ابراز خرسندی از حضور مدیر عامل و هیات مدیره شرکت کشت و صنعت جوین در استان گلستان گفت: از سرمایه گذاری این شرکت برای احداث کارخانه قند در استان حمایت می کنیم.

دکتر هادی حق شناس دیدار مجری طرح چغندر قند کشور در وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جوین اظهار کرد: آماده هرنوع همکاری برای اجرای این طرح بزرگ اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به تناوب کشت در اراصی کشاورزی استان و دو کشت یا گاهی سه کشته بودن برخی مزارع تصریح کرد: محصولی که ارزش افزوده بیشتری داشته باشد حتما مورد استقبال کشاورزان نیز قرار خواهد گرفت.

استاندار گلستان پیشنهاد کرد که این شرکت، شهرک صنعتی اترک را به عنوان مکان اجرای طرح مدنظر قرار دهند تا بتوانند از مزایای منطقه آزاد اقتصادی نیز بهره ببرند.

وی در پایان تاکید کرد: همه زیرساخت های لازم برای اجرای طرح فراهم خواهد شد.

شرکت کشت و صنعت جوین یکی از توانمندترین شرکت ها در حوزه تولید قند در کشور است که به منطور سرمایه گذاری در احداث کارخانه قند با ظرفیت ۵ هزار تن وارد استان گلستان شده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.