برگزاری نشست علمی فعالان حوزه تولید غذای سالم در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

نخستین نشست علمی فعالان حوزه تولید غذای سالم با حضور تولید کنندگان نهاده های بیولوژیک، شرکت‌های خصوصی، کارشناسان کلینیک های گیاهپزشکی، کشاورزان و باغداران، اعضای هیات علمی و محققین بخش تحقیقات گیاهپزشکی در تاریخ ۹۹/۶/۱۸ در سالن پروفسور ارشاد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای جلسه دکتر یونس آبادی رئیس بخش تحقیقات گیاهپزشکی مرکز ضمن خیرمقدم گویی، هدف از برگزاری این نشست علمی را بیان مخاطرات مصرف سموم و کودهای شیمیایی در استان بیان نموده و توضیحات کاملی در خصوص مصرف سرانه کود و سم در ایران و مقایسه آن با سایر نقاط دنیا به حضار ارائه نمود.

در ادامه دکتر فرجی ریاست مرکز توجه به تولید محصولات سالم با مانده سموم پایین را از ضروریات امروز جامعه دانسته که بایستی با تغییر نگرش در کشاورزان مصرف سموم و کودهای شیمیایی را به حداقل رسانده و به سمت استفاده از محصولات سالم و ارگانیک برویم. وی در ادامه ضمن تشکر از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در جلسه، خواستار برگزاری جلسات به صورت هدفمند و متناوب شدند و دعوت و حضور فعال تعداد بیشتر شرکتهای خصوصی را از راه های ارتقاء نشست ها را عنوان نمودند.

مهندس دبیدی رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی گلستان به بیان مطالبی در خصوص نحوه فعالیت و تهیه دستورالعمل لازم جهت شرکتهای فعال در حوزه سلامت پرداخته و همچنین تخفیف در بیمه محصولات سالم، تخفیف در هزینه صدور گواهی برای محصولات سالم و در اولویت قرارگرفتن باغداران و کشاورزان تولید کننده محصولات سالم جهت دریافت نهاده ها و وام های با بهره پایین را از  امور ضروری جهت حمایت و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان برشمردند.

در ادامه تعدادی از کارشناسان به شرح فعالیت های خود در حوزه سلامت پرداخته و مسائل و مشکلات خود را جهت تولید محصولات سالم عنوان نمودند که عدم وجود بازار مناسب فروش یکی از مهمترین دغدغه های فعالان این حوزه عنوان گردید.

در ادامه جلسه نیز دکتر ربانی نسب ضمن تشکر از حضور همه عزیزان به ویژه کلینیک های گیاهپزشکی فعال در عرصه تولید غذای سالم، رتبه بندی کلینیکهای گیاهپزشکی را گامی مهم و کارا در این راستا اعلام نمودند.

دکتر آقاجانی معاون آموزشی مرکز نیز در انتهای جلسه ضمن جمع بندی مطالب خواستار اجرای دقیق، علمی و اصولی پروژه های مرتبط با استفاده  از نهاده های سالم گردیدند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.