سفر دکتر بازرگان معاون محترم وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به استان گلستان

دکتر بازرگان معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به همراه دکتر آزادی در تاریخ ۱۴ و ۱۵ اسفندماه در گرگان حضور یافتند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این سفر سلسله رویدادهایی با حضور مدیران سازمان تحقیقات و همکاران استانی برگزار شد. در روز نخست ایشان در وبینار سراسری که روز پنج‌شنبه با حضور مدیران موسسات و مراکز تحقیقات و آموزش سراسر کشور در محل دفتر ریاست مرکز برگزار نمود سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و دیدگاه‌های خود را برای همکاران بیان نمود.

در عصر این روز ایشان با دکتر حق شناس استاندار گلستتان دیدار و گفتگونمودند و پس آز آن از واحد فناور توسکافارم در منطقه توسکستان گرگان بازدید داشتند.

سپس ایشان به همراه دکتر فرجی رییس مرکز از ایستگاه تحقیقات چالکی و شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر بازدید به عمل آوردند و در گفتگوی با همکاران مجموعه، ضمن خدا قوت، رهنمودهای خود را بیان ‌کردند.

در ادامه این سفر نشست صمیمی دکتر بازرگان با مدیران خانواده تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان در محل دفتر ریاست مرکز برگزار شد.

در این برنامه حاضران در جلسه نقطه نظرات، نقدها و پیشنهادات خود را در موضوعات مرتبط ارایه نمودند و دکتر آزادی جمع بندی مطالب ارایه شده را انجام داد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با اشاره به سیاست تحقیق برای توسعه، به چالش دره مرگ فناوری اشاره نمود و گفت: متاسفانه برخی از دستاوردهای مجموعه، در عرصه اجرا به ظهور و بروز و بهره برداری نمی رسد.

ایشان در ادامه بیان کرد: در برنامه تحقیق برای توسعه، پروژه تحقیقاتی باید هدف مشخصی از برنامه های توسعه بخش کشاورزی را برآورده کند و در این راستا باید بدانیم هدف کلان بخش کشاورزی، دنبال چیست و در این راستا طرح کلان، متناظر یک طرح اجرایی بخش کشاورزی است و باید هدفی توسعه را در دل خود داشته باشد.

دکتر بازرگان با اشاره به دلایل دره مرگ فناوری که عدم عنایت به موضوعات: فنی، اقتصادی اجتماعی، جنسیت، بخش اجرا، بهره بردار و بسیاری از موارد دیگر می باشد گفت: در این روش ترویج یافته های تحقیقاتی راحت تر می باشد.

دکتر بازرگان با اشاره به اینکه: طرح گندم بنیان سیمیت نمونه موفق تحقیق برای توسعه است گفت:در این ساختار جایگاه همه طرفین دیده شده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.