برگزاری جلسه طرح توانمند سازی روحانیون و ائمه جماعات جهت انجام فعالیت‌های آموزش و ترویجی بخش کشاورزی

با حضور حجه الاسلام هاشمی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تات، حجه الاسلام سایری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گلستان، حجه الاسلام گرزین، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان و حجه الاسلام کیایی، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و دکتر فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گلستان جلسه راهکارهای توانمند سازی روحانیون و ائمه جماعات ارائه آموزش های بخش کشاورزی بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گلستان در ابتدای این جلسه دکتر فرجی ضمن خیرمقدم گویی به مهمانان، هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه در ارائه آموزش های بخش کشاورزی اعلام و افزود با توجه به استقرار روحانیون در روستا و ارتباط نزدیک آنها با بهره برداران و کشاورزان، این عزیزان می توانند در ارائه آموزش‌های کاربردی به بهره برداران موثر باشند. وی توانمندسازی و ارتباط بیشتر کارشناسان و مروجان با روحانیون را لازمه این امر دانسته و افزود با برنامه ریزی لازم بتوانیم دوره‌های آموزشی و کارگاههای مناسبی برای روحانیون محترم اجرا نماییم.
در ادامه حجه الاسلام دکتر سید محمد رضا هاشمی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تات ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه در خصوص توجه رهبر معظم انقلاب نسبت به مساله کشاورزی مطالبی را بیان نمودند. وی توجه به مساله امنیت غذایی را مساله مهم و مطالبه رهبری دانسته و افزود بایستی از تمام ظرفیت های موجود در این راستا تلاش نمائیم. حجه الاسلام هاشمی حضور روحانیت در بدنه جهاد کشاورزی را یک فرصت دانسته که می‌توان از این ظرفیت در راستای امنیت غذایی بیشتر استفاده گردد.
حجه الاسلام دکتر عباسعلی گرزین، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان نیز در سخنانی به اهمیت آموزش اشاره و افزود: امروز آموزش نوعی سرمایه گذاری در کشور می‌باشد و نبایستی به آن نگاه هزینه۲ای داشته باشیم. وی ضمن استقبال از طرح مذکور شناسایی و برجسته کردن الگوهای موفق بخش کشاورزی را یکی دیگر از نکات مهم در آموزش دانستد. حجه الاسلام گرزین در خصوص توجه به محتوای آموزی روحانیون مواردی را اشاره و افزود بایستی محتوای تولید شده از تنوع برخوردار بوده (جزوه، بروشور، کلیپ و پاورپوینت) تا روحانیون و ائمه جمعه بتواننند آموزش‌های مهارتی و تئوری را به کشاورزان ارائه نمایند.
حجه الاسلام علی اکبر سایری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز در سخنانی یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب را توجه جدی به مساله امنیت غذایی دانسته و افزود در همین راستا همایش منطقه‌ای پایداری تولید و امنیت غذایی با کشاورزی دانش بنیان با مشارکت ۶ استان در آبان ماه سال جاری در گرگان برگزار خواهد شد. خاطر نشان می سازد در این جلسه حجه الاسلام ملائی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و دکتر آقاجانی معاون آموزشی مرکز نیز حضور داشتند.
در پایان جلسه مقرر گردید طرح توانمند سازی روحانیون و ائمه جماعات جهت انجام فعالیت‌های آموزش و ترویجی بخش کشاورزی به صورت پایلوت در استان گلستان برگزار گردد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.