حضور پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در کارگاه آموزشی انتقال دانش فنی تولید آفتابگردان غیر هیبرید

پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در کارگاه آموزشی انتقال دانش فنی تولید آفتابگردان غیر هیبرید در گرگان حضور فعال داشتند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، کارگاه آموزشی ۲ روزه با عنوان انتقال دانش فنی در تولید آفتابگردان غیر هیبرید، به منظور توسعه ی کشت آفتابگردان، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و شرکت خدمات حمایتی استان با حضور کارشناسان شرکت وینیمیک روسیه در تاریخ ۲۶ و ۹۵/۴/۲۷ برگزار شد.
در این برنامه ارقام پرمحصول و اصلاح شده توسط شرکت های معتبر خارجی معرفی شد و بذر آن نیز برای کشت در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.
در این کارگاه که از ۵ استان خراسان شمالی، سمنان، مازندران، اصفهان و گلستان و کارشناسانی از وزارت متبوع، پژوهشگران این مرکز و مسوولان استانی و کشاورزان حضور داشتند آخرین تکنولوژی کشت و تولید این محصول در کشورهای پیشرو همچون روسیه ارایه و بین حاضرین در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.
شایان ذکر است با توجه به سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی خود اتکایی در تولید دانه های روغنی و تامین روغن و کنجاله مورد نیاز کشور است. چرا که دانه آفتابگردان روغنی با داشتن بیش از ۴۵ درصد روغن اهمیت بالایی در خود اتکایی دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.