ارایه مقالات پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در همایش ملی نقش صنایع تبدیلی در علوم کشاورزی

دو مقاله توسط پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در همایش ملی نقش صنایع تبدیلی در علوم کشاورزی ارایه شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، همایش ملی نقش صنایع تبدیلی در علوم کشاورزی در دانشگاه آزاداسلامی واحد آزادشهر در روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۴ برگزار شد. مهندس حمیدرضا صادق نژاد عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز با ارائه دو مقاله تحت عناوین زیر در این همایش نقش فعالی داشت:
۱- تاثیرروشهای نوین خاک ورزی برپارامترهای فنی کاشت گندم (حمیدرضاصادق نژاد، محمداسماعیل اسدی، محمدحسین رزاقی،الهام فغانی)

۲-تاثیرچندمدیریت خاکورزی برشاخص های انرژی درگندم (حمیدرضا صادق نژاد، محمداسماعیل اسدی و محمدحسین رزاقی)

این همایش توسط حوزه معاونت پژوهش و دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی واحد آزادشهر و با حضور برخی از صاحبان صنایع تبدیلی، تولید کنندگان، استادان، پژوهشگران و دانشجویان در سالن همایش های واحد آزادشهر برگزار شد.دکتر کاظم شریعت نیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در این مراسم گفت: استان گلستان با بیش از ۶۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت نقش بسیار پررنگی در تولیدات زراعی کشور دارا است. بطوریکه بیش از۵۰ درصد پنبه و ۱۰ درصد گندم کشور از این استان به دست می‌آید. همچنین بیش از ۴۰ درصد دانه‌های روغنی کشور از زمین‌های این استان حاصل می شود که از این نظر دارای رتبه نخست در ایران است.دکتر ابوالقاسم سراج رئیس باشگاه پژوهشگران واحد آزادشهر و دبیر این همایش نیز گفت: کارشناسان علوم کشاورزی، وجود صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را راه برون رفت از مشکلات متعدد این صنعت می دانند. زیرا گسترش صنایع تبدیلی گره گشای مشکلاتی نظیر اشتغال، جلوگیری از افزایش ضایعات، ارتقاع سطح تولیدو امنیت شغلی فعالان این عرصه خواهد بود. بدیهی است این امر بجز با شناخت کامل پتانسیل های علمی و عملی کلیه زیرشاخه های بخش کشاورزی، میسر نخواهد شد.
وی افزود: این همایش نیز همانند کنگره های پیشین به منظور فراهم کردن بستری جهت حضور و آشنایی پژوهشگران و تولیدکنندگان، بهره­مند شدن از دست آوردهای علمی و فنی محققین کشور و نزدیک‌تر کردن جامعه علمی کشور در بخش کشاورزی است.
دبیر همایش ملی نقش صنایع تبدیلی در علوم کشاورزی با توجه به تعداد شرکت کنندگان در همایش افزود: از تعداد ۲۳۶ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش تعداد ۱۹۱ مقاله انتخاب که ۱۶ مقاله بصورت سخنرانی ومابقی بصورت پوستر ارائه شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.