انعکاس خبر سخنرانی رییس مرکز تحقیقات و آموزش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان در خبرگزاری تسنیم

دکتر سید علی حسینی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در جلسه شورای اداری استان به ارائه گزارش و تشریح فعالیت های و دستاوردهای ارزشمند این مرکز در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت که این مهم در رسانه های مختلف انعکاس مناسبی داشت.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این جلسه که حضرت آیت اله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، دکتر صادقلو استاندار، نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی و روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی حضور داشتند رسانه های مختلفی به این خبر اشاره نمودند. در این حوزه خبرگزاری تسنیم در گزارشی، بخشی از سخنان ایشان را این گونه تشریح نمود:
سالانه ۲۵۰ طرح تحقیقاتی در استان گلستان ارائه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: سالانه بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدعلی حسینی، ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در مجموع ۱۲ بخش، ۱۰ ایستگاه تحقیقاتی، ۹۰ محقق و ۹۰ کارشناس و کارشناس ارشد دارد.

وی افزود: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در بخش‌هایی مانند زراعی، باغی، گیاه‌پزشکی، فنی و مهندسی و حفاظت آب و خاک به ارائه تحقیق و طرح می‌پردازد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان تصریح کرد: این مرکز در سال گذشته ۱۳۰ دوره آموزشی برای ۱۳ هزار نفر روز برگزار کرده است.

وی به دیگر فعالیت‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: ارزیابی ۶ هزار لاین و ژرم پلاسم جدید گندم، ارزیابی یک هزار لاین و ژرم پلاسم جدید جو از دیگر فعالیت‌های این مرکز در سال گذشته بوده است.

به گفته حسینی، دستیابی به ۲۰ هیبرید جدید امیدبخش کلزا و نگهداری غنی ترین ژرم پلاسم باقلای ایران و کم نظیر دنیا از دیگر موفقیت‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان است.

وی تاکید کرد: میانگین عملکرد گندم در استان ۳.۵۵ تن و میانگین عملکرد زارعین برتر در استان گلستان بیش از ۶.۵ تن است.

حسینی گفت: ۳۰ هزار تن بذر در استان گلستان تامین می‌شود که قرار است در سال جدید به ۴۰ هزار تن برسد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.