انعکاس خبر عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در خبرگزاری تسنیم

 سخنرانی دکتر عباسعلی نوری‌نیا عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در همایش و کارگاه آموزشی کودهای زیستی و آلی در رسانه های مختلف انعکاس مناسبی داشت.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این راستا رسانه های مختلفی به این خبر اشاره نمودند. در این حوزه خبرگزاری تسنیم در گزارشی سخنان ایشان را این گونه تشریح نمود:

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان:
محصولات ارگانیک در ۸۱ هزار هکتار از اراضی کشور کشت می‌شود
خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشوربا ۸۱ هزار هکتار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عباسعلی نوری‌نیا، ظهر امروز در همایش و کارگاه آموزشی کودهای زیستی و آلی اظهار داشت: از ۸۱ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشور، ۴۰ هزار هکتار مرتع و ۴۰ هزار هکتاراراضی کشاورزی است که تحت استاندارد و نظارت خاصی قرار گرفته است.
وی افزود: ضرورت توجه نهاده‌های ارگانیک برای تولید غذای سالم و سلامت غذا است و در استان گلستان پتانسیل تولید بسیاری از گونه‌های باغی و بومی را به صورت ارگانیک داریم.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان تصریح کرد: به صورت کلی تولید محصولات ارگانیک به این معنی است که هیچ کود شیمیایی و ترکیبات سمی در تولید مواد غذایی دخالت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه محصولات ارگانیک ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد، گفت: ۴۰ تا ۵۰ محصول ارگانیک مانند چای، گوشت، رب، انار، خرما و برنج در داخل کشور تولید می‌شود و استان گلستان نیز قابلیت‌های زیادی در این بخش دارد.
به گفته نوری‌نیا، ضعف در آموزش و عدم اطلاع‌رسانی مناسب سبب شده تا عقب بمانیم و موقعیت‌های زیادی در بخش صادرات محصولات ارگانیک وجود دارد که می‌توانیم به این سمت برویم.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان گلستان گفت: محصولات سالم به معنی ارگانیک نیست و تولید محصول ارگانیک نیازمند طی مراحلی است که محصول سالم آن را طی نمی‌کند.
نوری نیا اظهار کرد:۵۰ میلیارد یورو گردش مالی محصولات ارگانیک است که ما از آن بی‌بهره هستیم.
وی تاکید کرد: باید از تجارب و دانش بومی استفاده کنیم و آموزش را جدی بگیریم و با تاکید بر توانمندی‌ها و معرفی راهکارهایی هم روش‌ها را تغییر دهیم و هم جایگزین بهتری برای محصولات ارگانیک فراهم کنیم.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه انجمن ارگانیک یک انجمن ملی است تصریح کرد:انجمن ارگانیک در سال ۸۵ در کشور آغاز به کار کرد و گلستان نیز جزء نخستین استان‌هایی بود که شعبه این انجمن را تشکیل داد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.