انعکاس خبر مصاحبه رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در خبرگزاری مهر

مصاحبه دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای معرفی عملکرد، دستاوردها و افق آینده مرکز، در رسانه های مختلف انعکاس مناسبی داشت.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این راستا رسانه های مختلفی به این خبر اشاره نمودند. در این حوزه خبرگزاری مهر در گزارشی، بخشی از سخنان ایشان را این گونه تشریح نمود:
گرگان- رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از معرفی سه رقم جدید گندم برای امسال و ۱۰ رقم جدید گندم برای یک سال آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر سید علی حسینی عصر چهارشنبه در نشست با رسانه های استان با بیان این که ۶ هزار ژرم پلاست گندم و لاین در ایستگاه گرگان وجود دارد، اظهار کرد: رقم جدید «آفتاب» برای گندم دیم در استان امسال معرفی و رقم «مهرگان» نیز با همکاری مرکز تحقیقات استان برای خوزستان معرفی شده است.
وی تصریح کرد: ۲۰ هیبرید کلزا نیز در مرکز تحقیقات استان آماده معرفی به کشاورزان است و تکثیر ریز غده های عاری از قارچ و آفات نیز در مرکز تحقیقات برای معرفی به کشاورزان استان در حال انجام است.
رئیس مرکز تحقیقات استان گلستان در ادامه با اشاره به شناسایی ارقام زیتون سازگار با آب و هوای نواحی مختلف استان گفت: زیتون از گیاهان متناسب با آب و هوای استان است و استان برنامه توسعه ای را در سطح ۷۰ هزار هکتار پیش بینی کرده است که کشت در اراضی شیبدار و اراضی شمالی استان از مهم ترین قسمت برنامه توسعه کشت زیتون در استان است.
کاهش مواد آلی خاک از مهم ترین مشکلات استان
وی با بیان این که هر محصول برای کاشت نیاز به خاک مناسب خود دارد، گفت: کاهش مواد آلی خاک از مهم ترین مشکلات استان و حتی کشور است و اگر ما بتوانیم به ازای هر هکتار یک دهم درصد به مواد آلی خاک اضافه کنیم افزایش عملکرد ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو در هر هکتار را شاهد خواهیم بود.
حسینی افزود: کاهش دور آبیاری، نفوذ بیشتر آب در خاک و عملکرد بیشتر از نتایج افزایش مواد آلی خاک است و در خاک استان کاشت گیاهانی مانند باقلا و حبوبات می تواند به افزایش مواد آلی خاک کمک کند.
انجام ۳۱۱۵ طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات گلستان تا سال ۹۳
وی در ادامه با اشاره تعداد طرح های تحقیقاتی انجام شده در مرکز تحقیقات گلستان تا سال ۱۳۹۳ گفت: دربخش تحقیقات حفاظت خاک و آبخیزداری ۱۴۵طرح،بخش تحقیقات زراعی و باغی هزار و۸۱۰ طرح، بخش تحقیقات گیاهپزشکی ۲۸۸،بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی ۱۲۵، علوم دامی ۱۶۴،دامپزشکی ۴۹، بخش تحقیقات منابع طبیعی ۱۶۰، خاک و آب ۳۵۸ و گروه اقتصادی اجتماعی ۱۶ طرح انجام شده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.