بازدید نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان از طرح­های تحقیقاتی مرکز تحقیقات وآموزش گلستان

حجت الاسلام معصومی فر نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان از طرح­های تحقیقاتی در دست اجرا دانه ­های روغنی و ذرت و گیاهان علوفه­ ای مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید به عمل آورد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر مختارپور رئیس بخش زراعی و باغی در این خصوص گفت: در این برنامه که حجت الاسلام ملایی مسول دفتر نماینده ولی فقیه مرکز، دکتر فرجی معاون پژوهش و فناوری نیز ایشان را همراهی میکردند از طرح­های تحقیقاتی در دست اجرا ایستگاه عراقی محله (گرگان) وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید به عمل آوردند. دکتر فرجی به همراه مهندس هزارجریبی توضیحات لازم در رابطه با چگونگی ایجاد ارقام جدید سویا ارائه و در ادامه از طرح های ذرت و گیاهان علوفه­ ای نیز بازدید بعمل آمد.
طرح تحقیقاتی امکان سنجی کشت نشایی ذرت که برای اولین بار در استان در دست انجام است از جمله طرح­های مورد بازدید بود که توضیحات لازم در رابطه با این طرح و اهمیت آن توسط اینجانب ارائه گردید.
همچنین طرح تولید اینبرد لاین­های ذرت بسیار شیرین (super sweet) که بصورت انحصاری در ایران تنها در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان در دست انجام است و طرح معرفی ارقام جدید سورگوم علوفه­ ای با پتانسیل تولید ۱۲۰ هزار تن در هکتار نیز از جمله طرح­هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
در پایان بازدید حاج آقای معصومی نماینده محترم ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ضمن ابراز خرسندی از برنامه ­های تحقیقاتی در دست اجرا آرزوی توفیق روز افزون برای محققان مرکز را داشتند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.