بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از طرح تحقیقاتی “امکان سنجی کشت نشایی ذرت” در ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از طرح تحقیقاتی “امکان سنجی کشت نشایی ذرت” در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید به عمل آورد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر حسن مختارپور رئیس بخش زراعی و باغی در این خصوص گفت: در این برنامه طرح تحقیقاتی “امکان سنجی کشت نشایی ذرت” که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در حال انجام است. مورد بازید ایشان و مهندس سهرابی معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مهندس عباسی مدیر زراعت استان قرار گرفت در این بازدید که دکتر حسینی رئیس مرکز بازدیدکنندگان را همراهی می­کرد توضیحات لازم توسط اینجانب ارائه گردید.
این طرح بمنظور کاهش مصرف آب آبیاری در زراعت ذرت و کوتاه کردن طول دوره رشد گیاه در زمین اصلی در حال انجام است. از دیگر اهداف طرح، بررسی امکان اقتصادی کردن این روش کشت برای زارعین استان است.
دکتر مهاجر ضمن تشکر و قدردانی از برنامه ­های در دست اجرا ابراز امیدواری کردند که در سال آینده قسمتی از اراضی زیر کشت استان به روش نشایی کشت گردد تا کشاورزان زحمتکش استان از مزایای این روش نوین بهره­ مند گردند.

DSC02981

DSC02989

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.