بازدید رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به همراه پروفسور پسرک لی از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

دکتر سید علی حسینی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به همراه پروفسور محمد پسرکلی استاد دانشگاه آریزونا از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در طی این بازدید ابتدا طی جلسه ای با حضور دکتر نیر اعظم خوش خلق سیما قائم مقام و دکتر قاسم حسینی سالکده معاون پژوهشی و جمعی از مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با عمده فعالیت ها و اهداف علمی پژوهشکده آشنا شدند.
همچنین طی این نشست طرح جامع کشاورزی هالوفیت منبا (سالیکورنیا) با هدف اصلی اصلاح اراضی شور و آلوده به مواد نفتی ، تامین علوفه و نجات دریاچه ارومیه توسط مجری طرح خانم دکتر خوش خلق سیما معرفی گشت که مقرر شد با توجه به توان علمی و تخصصی و تجارب ارزنده پروفسور پسرک لی در زمینه گیاهان هالوفیتی همکاری لازم از ناحیه ایشان صورت گیرد.
در ادامه این نشست دکتر پسرک لی و دکتر حسینی از بخش های تحقیقاتی فیزیولوژی مولکولی، زیست شناسی سامانه ها، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی میکروبی، انتقال ژن، کشت، بافت و سلول و گلخانه پیشرفته کشت محصولات تراریخته بازدید و از نزدیک با اهم پروژه های تحقیقاتی و فعالیت های علمی آشنا شدند.
دکتر پسرک لی در پایان این بازدید خدمت به میهن اسلامی را افتخار بزرگی برای خود برشمرد و ضمن تحسین پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی از ابعاد نیرومی انسانی متخصص و تجهیزات و امکانات جهت هرگونه مشاوره و همکاری علمی آتی قول مساعد داد.

01
IMG_9579_resize

IMG_9594_resize

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.