برگزاری جلسه شورای پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان

جلسه شورای پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که در تاریخ: ۱/۲/۹۴  در محل دفتر ریاست و با حضور دکترابولفضل فرجی معاون پژوهش و فناوری و مدیران بخش های تحقیقاتی مختلف برگزار شد ابتدا دکتر فرجی ضمن تبریک ایام و قدردانی از تلاش همکاران در اجرای شایسته طرح های تحقیقاتی و سایر برنامه های پژوهشی، توضیحاتی را درخصوص برنامه های در دست اجرا و سایر برنامه های در پیش را  برای حاضران ارایه نمود.
ایشان با اشاره به شروع به کار سامانه سمپات اعلام نمودند که روند ترفیع و ارتقا همکاران از این مسیر می باشد و به همین دلیل ضرورت دارد که همکاران در تکمیل اطلاعات پروفایل این سامانه همت و دقت داشته باشند. دکتر فرجی همچنین با اشاره به مواردی همچون: طرح های ۱ درصدی، ارسال چکیده طرح ها برای سامانه سانتراو … از مدیران بخش ها خواستند نسبت به ارایه سریعتر گزارش عملکرد پژوهشی سالانه اقدام نمایند.
در بخش بعدی برنامه دکتر رحمت اله بهمرام رییس بخش تحقیقات زراعی و باغی توضیحاتی در خصوص برنامه های بخش ارایه نمود و در ادامه از همکاران خود خواست تا طرح های پیشنهادی را جهت بررسی شورا ارایه دهند و دکتر مختارپور (۲پروژه)، مهندس مساوات(۳پروژه) و مهندس فیض بخش(۱پروژه) طرح های پیشنهادی خود را اریه داده و از سوی اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. عناوین طرح ها به شرح زیر می باشد:
بررسی و ادامه خودگشنی  لاین های جدید ذرت شیرین(Sweet Corn) و بسیار شیرینSuper Sweet Corn)  بمنظور تولید هیبرید های جدید
مقایسه کاشت نشایی و مستقیم ذرت دانه ای در تاریخ کاشت های معمول و دیر هنگام تابستانه بمنظور صرفه جویی در مصرف آب آبیاری
بررسی ترکیب ­پذیری عمومی و خصوصی صفات مختلف لاین های ذرت در تلاقی دیالل
بررسی و خودگشنی ژرم پلاسم ذرت دانه ای و تولید لاین خالص
بررسی عملکرد هیبریدهای پیشرفته ذرت دانه ای دیررس و متوسط ­رس در مرحله نیمه نهائی
بررسی اثرات فاصله ردیف کاشت و تراکم بوته بر عملکرد کمی و کیفی خردل علوفه در استان گلستان
سپس مدیران بخش ها تحقیقاتی نظرات و پیشتهادات خود را در موضوعات مختلف بخش های متبوع مطرح نمودند.
در انتها دکتر فرجی ضمن جمع بندی جلسه، توضیحات لازم را در خصوص موضوعات مختلف بحث شده در جلسه ارایه داد و ضمن اشاره به نقش و انتظاری که از مدیران بخش ها می رود از مدیران خواست تا با همیاری و همفکری یکدیگر در پیشبرد امور مرکز سهیم بوده و تلاش نماییم تا مرکز همچوت همیشه در جایگاه شایسته خود قرار گیرد.

DSC06690

DSC06686

DSC06692

DSC06695

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.