برگزاری جلسه مشترک معاون دانشگاه ساساری ایتالیا و مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

جلسه معاون دانشگاه ساساری ایتالیا، سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در خصوص انجام برنامه های مشترک در این مرکز برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با حضور پروفسور میگلی، معاون و مسئول روابط بین الملل دانشگاه ساساری ایتالیا، دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر فرجی معاون پژوهش و فناوری، روسای بخش های تحقیقاتی و آموزشی و تعدادی از مدیران و معاونان سازمان جهاد کشاورزی انجام شد، در خصوص ایجاد زمینه های همکاری های علمی و اقتصادی گفتگو شد.
در این برنامه دکتر مهاجر با ارایه معرفی مرکز به رد خیر و شرح جامع و کیفیت گنجینه دستاوردهای پژوهشگران شریف این مرکز پرداخت و در این خصوص گفت: این مرکز در کشور جایگاه دوم تحقیقات را داراست. تمام یافته های محقیقن ما در اینجا، در دسترس کشاورزان و برای استفاده آنها قرار می گیرد.
وی افزود: امروز تحقیقاتِ این مرکز تبدیل به یکی از بزرگ ترین رفرنس برای دانشگاه و پایان نامه های دانشجویی شده است.
ئکتر مهاجر گفت: بیشتر تحقیقاتی که انجام می شود در زمینه غلات و بیماری های آن است. چند سالی است که در زمینه خاکورزی مناطق مختلف استان و طراحی سیستم های نوین آبیاری کار می کنیم.
وی ادامه داد: در زمینه خاک گفتنی است بحث تغذیه خاک را در یک تحقیقات مفصل پیگیری کردیم و درباره خاک استان نقطه به نطقه تحقیق صورت گرفته و امروز خاک استان گلستان دارای شناسنامه شده است.
وی اضافه کرد: در زمینه گیاهان دارویی نیز کارهای خوبی انجام شده و انواع گیاهان دارویی استان شناسایی شده و گسترش کشت را در دستور کار داریم.
وی گفت: این موضوع به این علت است که محصولات سیفی و سبزیجات بسیار آب‌بر هستند، تلاش داریم کشت آنها را به گلخانه منتقل کنیم. در این زمینه هم به کشاورزان هرگونه کمکی صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: در سازمان جهاد کشاورزی ۷۰ رقم زیتون شناسایی و تولید کرده ایم که ۶ رقم آن در سطح تجاری قابل عرضه است. بحث بعدی در زمینه همکاری های دو جانبه، کشت گوجه فرنگی است.
وی یادآور شد: امروز در گلستان ۸ هزار هکتار سطح کشت گوجه فرنگی است. می خواهیم این مقدار به هزار هکتار برسد اما با تناژ همان ۸ هزارهکتار. که می طلبد بحث کشت گلخانه و سیستم های جدید به کار گرفته شود.
گفتنی است که پروفسور میگلی، معاون و مسئول روابط بین الملل دانشگاه ساساری ایتالیا است و برای ایجاد زمینه های همکاری های علمی و اقتصادی مهمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بود.
دکتر مهاجر در انتها گفت: امیدواریم بتوانیم طی یک همکاری دوجانبه و سازنده در راستای افزایش بهره وری در واحد سطح زیر کشت باغی و زراعی، نوع تعاملات ما با دانشگاه ساساری ایتالیا که یکی از مهم ترین دانشگاه های کشاورزی در اروپاست، را افزایش دهیم.
در بخش دوم برنامه نیز که با سخنان پروفسور میگلی همراه بود ایشان ضمن معرفی خود و مجموعه ای که در آن فعالیت می کنند توضیحاتی را برای حاضران ارایه دادند و به پرسش های همکاران حاضر در زمینه های مختلف نیز پاسخ دادند و در این گفتگو مسیر کلی همکاری ها مشخص شد.

IMG_0006
IMG_0010

IMG_0013

IMG_0014

IMG_0016

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.