برگزاری جلسه مشترک کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه نینوا و مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

جلسه کارگروه  اقتصاد مقاومتی  بسیج سازندگی  سپاه نینوا استان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان  در خصوص همکاری های مشترک برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای اجرای برنامه های مشترک بین سازمان بسیج سازندگی استان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در حوزه برنامه های مرتبط با موضوعات اقتصاد مقاومتی ، نشست مشترک و صمیمانه ای با حضور ، دکتر سید علی حسینی رییس مرکز، دکتر فرجی رییس مرکز رشد و معاون پژوهش و فناوری مرکز، سرهنگ حسن ملک حسینی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان گلستان، مهندس احمد اسلامی فر مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان، مهندس جعفر امیر خانی مدیر فنی اجرایی بسیج سازندگی استان و مهندس حسین عیسایی جانشین کارگروه اقتصاد مقاومتی استان و گروهی از پژوهشگران و مسولان مرکز برگزار گردید.
در این نشست ابتدا دکتر حسینی ضمن خوشامد به حاضران و تبریک هفته دفاع مقدس ویادآوری رشادت های رزمندگان و جانبازان و شهدا و تبریک اول مهر آغاز سال تحصیلی و تبریک عید قربان وغدیر که در پیش است وآرزوی الگوگیری از این ایام در باره اهمیت، جایگاه، دستاوردها و برنامه های توسعه ای مرکز در استان و کشور توضیحاتی دادند. ایشان همچنین با بیان اینکه آنچه در موضوع اقتصاد مقاومتی گفته میشود به طور کامل در این مرکز محقق میشود و باارایه مثال هایی در حوزه بذر که در این مرکز انجام شده موارد مشخص را شرح دادند.
سپس دکتر فرجی :ضمن خیر مقدم خدمت میهمانان وتبریک ایام ،آرزو نمودند تا با همکاری یکدیگر وبهره گیری از فرصت ها واقلیم موجود الگو مناسبی در موضوع اقتصاد مقاومتی برای کشور ارایه داد.
ایشان همچنین با تشریح مقدمه ای بر علل توسعه ضعیف استان، اقتصاد مقاومتی وهمکاری های علمی وفنی مورد نظر را، راه مناسبی برای توسعه استان بیان نمود .
سپس سرهنگ حسن ملک حسینی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان گلستان؛ ضمن سلام وتبریک ایام و
تشکر از فعالیت های و دستارودهای همکاران شریف مرکز و حمایت های مرکز تحقیقات از برنامه های پیش رو، معرفی اجکالی از بسیج سازندگی را ارایه دادند و از جمله برنامه های این سازمان: :پروژه های محرومیت زدایی ، طرح هجرت و اعزام ۲۳ هزار نفر سالانه، سواد آموزی ،بهداشت ودرمان و … را بیان نمودند
ایشان در ادامه بیان داشت: با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، ما نیز به این مهم ورودکرده و در عرصه های مختلف از جمله کشاورزی وارد شده ایم و با توجه به شبکه ارتباطی گسترده بسیج ،جهت اطلاع رسانی وترویج ابزرا مهمی نیز در اختیار است و تلاش داریم با مطالعه بر روی زمینه های مختلف از جمله: مشخص شدن اولویتها ، اقتصادی کردن مردم ومردمی کردن اقتصاد، صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی مصرف بی رویه سموم، ارایه راهکارهای بومی استان، به کارگیری تحقیقات در برنامه های مختلف استان و … رد خیر و الگوی مناسبی را ارایه نماییم.
سپس دکتر مختارپور با اشاره به وضعیت ارقام زراعی وباغی موجود در استان در سخنانی گفت: در مسیر این همکاری از توصیه های علمی وفنی همکاران بخش راجدی بگیرند.
ایشان همچنین با اشاره به روند روبه رشد ریزگردها در استان در خواست نمودند تا در خصوص کشت گیاهانی با استراژی مقابله با ریزگردها نیز برنامه ریزی شود
در انتها دکتر فرجی ضمن جمع بندی جلسه در سخنانی گفت ارایه تسهیلات در مسیر درست می بایست از طریق گمیته های تخصصی تایید شود و در این راستا عضویت مرکز در ستاد تسهیلات انجام شود و همچنین در صدی از تسهیلات به شرکت های دانش بنیان تعلق بگیرد.

DSC06480

DSC06482

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.