ساخت برنامه تلویزیونی با مشارکت پژوهشگر بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

برنامه تلویزیونی با مشارکت پژوهشگر بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان تهیه و تدوین شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این برنامه تلویزیونی توسط سیمای استان گلستان برای پخش در برنامه کشاورزی و توسعه از این شبکه و همچنین شبکه های سراسری از جمله بازار کشاورزی تهیه و ضبط گردید.
در این برنامه مهندس رضا کمالی رییس بخش و عضو هیات علمی بخش تحقیقات علوم دامی این مرکز پیرامون مدیریت گاوهای مولد در دوره انتقال(سه هفته قبل تا سه هفته بعد از زایش) به طور مشروح توضیحاتی ارایه دادند.
مهندس کمالی در این خصوص گفت: توجه به صنعت پرورش گاوشیری در تولید وتامین فراورد های لبنی در جامعه بسیار مهم است.لذا توجه به دوره های پرورش گاو مولد جهت رسیدن به هدف مطلوب ضروری است.
دوره انتقال که از سه هفته قبل تا سه هفته پس از زایمان ادامه دارد یک مرحله بسیار بحرانی در چرخه زندگی گاو شیری است.هیچ دوره دیگری نمی تواند تولید وسلامت باروری گله را مانند این دوره تحت تاثیر قرار دهد در واقع کانون بسیاری از ناهنجاری های متابولیک ومشکلات سلامتی وباروری،کاهش ناشی از عدم توجه به این دوره می باشد ولذا بیشترین حذف دام مولدنیزمتاثر از عدم درک صحیح از این دوره است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.