نشست مشترک نماینده یونیدو با مرکز تحقیقات و آموزش گلستان و بازدید از گنجینه برنامه های پژوهشی

جلسه نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، معاون دانشگاه ساساری ایتالیا، سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در خصوص انجام برنامه های مشترک در ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله (گرگان) وابسته به این مرکز برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در روز دوشنبه ۴ خرداد سال جاری آقای الساندرو آمادیو نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد که باختصار یونیدو نامیده می شود (United Nations Industrial Development Organization) به اتفاق آقای پروفسور میگلی معاون پژوهشی دانشگاه دولتی ساساری کشور ایتالیا از ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان بازدید به عمل آوردند. در این بازدید که یک ساعت طول کشید ابتدا دکترمحمد اسماعیل اسدی عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی این مرکز در یک ارایه بیست و پنج دقیقه ای به نمایندگی از سوی مرکز به معرفی مرکز و بخش های تابعه آن و دامنه عملیات تحقیقاتی آن و همچنین به ذکر نتایج تحقیقاتی کاربردی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز پیرامون افزایش بهره وری مصرف آب در باغهای زیتون پرداخت.
دکتر اسدی پژوهشگر با سابقه آبیاری و زهکشی مرکز گلستان پیرامون شرایط مدیریت مصرف آب در باغ های زیتون گفت که باید بیشتر روی اثر بخشی شیوه های آبیاری تمرکز نمود تا کارآیی سامانه آبیاری. این بدین مفهوم است که باید دید به ازای واحد مصرف آب چه مقدار زیتون تولید کرده ایم نه اینکه چه مقدار آب در منطقه ریشه ذخیره شده است. این مسئله بسیار مورد تایید آقای آمادیو قرار گرفت.
در این دیدار نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) در آسیا با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در خصوص کشت گلخانه ای در ۱۵ کشور جهان، یادآور شد: ابتدا باید بخش خصوصی وارد کار شود و بنده معتقدم با توجه به وجود زمینه های لازم و ابراز و ماشینهای کافی در ایران ما تنها به ارتقا دانش فنی نیازمندیم.
دکتر آلساندرو آمادیو با تاکید بر مدیریت صحیح در انجام کار، گفت: باید پروژه های کشاورزی را هم با دید صنعتی پیگیری کنیم تا بتوانیم زمینه های تولید و اشتغال را ارتقا دهیم و در این راستا یونیدو آمادگی هر گونه همکاری با ایران و استان گلستان را دارد. وی افزود: مباحثی که با استان گلستان قابل پیگیری است هم در زمینه دانشگاهی و هم در زمینه صنعتی- علمی با بررسی و تفاهم است.
لازم به ذکر است در ادامه این دیدار، دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از توافقات اولیه پیرامون چهار محور کشاورزی زیتون و پروسه تولید آن، گوجه فرنگی و تولیدات گلخانه ای، خاک و تجزیه پذیری و مباحث مربوط به پرورش قارچ خوراکی خبر داد و افزود: یقینا در این سفر و سفر آتی هیات ایتالیایی این تفاهم نامه ها با همکاری دو کشور و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) امضا خواهد شد.

DSC07317

DSC07321
DSC07322

DSC07325

DSC07331

DSC07333

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.