پژوهشگر بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان: استان گلستان پتانسیل آن را دارد که قطب تولید علوفه کشور شود

پژوهشگر بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در مصاحبه با روابط عمومی مرکز اعلام کرد که استان گلستان پتانسیل این را دارد که قطب تولید علوفه کشور شود.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر علیرضا صابری عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی این مرکز در این خصوص گفت: با عنایت به کمبود نزولات آسمانی در چند سال اخیر و کاهش ذخایر آبی منطقه، رویکرد تولید علوفه به سمت کشت های پاییزه سوق داده شده تا سیلوها که اوایل بهار خالی شده اند به سهولت و بدون آبیاری مزارع، پر شوند.
قرار دادن اغلب علوفه های پاییزه از قبیل شبدر، باقلای علوفه ای، خلر، ماشک، نخود علوفه ای و یونجه های یکساله و … که از خانواده لگومینوز هستند در نظام های تناوبی استان موجب تثبیت ازت شده و به تقویت خاک های منطقه خیلی کمک خواهد نمود.
برخی دیگر از علوفه های پائیزه با تناژ ۵۰ تا ۶۰ تن در هکتار از قبیل کلزای علوفه ای، گلرنگ علوفه ای و خردل نیز پس از تایید کیفیت توسط همکاران علوم دامی و بررسی اقتصادی در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.