برگزاری آیین گرامی داشت آموزش و پژوهش در ششمین روز هفته منابع طبیعی ۱۳۹۶در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

در ۲۰ اسفند ششمین روز از هفته منابع طبیعی سال ۱۳۹۶، آیین گرامی داشت روز آموزش و پژوهش به میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با حضور مدیرکل، معاونان و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان و مدیران و همکاران این مرکز و گروهی از دانشجویان علاقمند برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این آیین دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز اظهار داشت: ارتباط بین تحقیقات و اجرا از خواسته های اصلی ما است چرا که تمام فعالیت های ما در بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری راستای اهداف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات به عنوان اتاق فکر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مطرح است.
ایشان همچنین با اشاره به تنوع برنامه های پژوهشی که پیشتر در بخش آغاز و انجام شده و همچنین برنامه های به تازگی در بخش در دست اجرا می باشد خواهان تداوم ارتباط با بخش اجرا ، با توجه به نیازهای آن حوزه و تغییرات اقلیمی شد.
پس از صحبت های دکتر فرجی، دکتر سیدعلی حسینی رئیس بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به ارائه گزارش عملکردی در خصوص این بخش و دستاوردها و نیازها و افق آینده پرداخت.
در بخش بعدی برنامه مهندس ابو طالب قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان گلستان در سخنانی ضمن قدردانی از تعامل خوبی که بین بخش اجرا و تحقیقات وجود دارد با توجه به تغییرات اقلیمی و آسیب های مختلف این تغییرات و تنزل معیشت مردم منطقه، بر تداوم طرح پژوهشی با توجه به دو بعد ضرورت و زمان تاکید نمود و از همگی درخواست نمود به عنوان یک ضرورت و نیاز ملی با همت بیشتری برای منابع طبیعی و آب کشور همت و عمل کنیم.
سپس با حضور ایشان از یک دستاورد و ۲ کتاب نگارش شده همکاران در این حوزه رونمایی شد.
بعد از این بخش ۳ عنوان سخنرانی توسط دکتر محمدعلی دری، مهندس لطف اله پارسایی و مهندس اسداله کریمی دوست تقدیم حاضران شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.