برگزاری جلسه هم اندیشی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با آموزش و پرورش استان

به منظور افزایش همکاری های آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با آموزش وپرورش استان،جلسه ای با حضور مهندس حاجیلری معاون متوسطه آموزش و پرورش استان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این جلسه دکتر محمد علی آقاجانی معاون آموزشی مرکز ضمن خیر مقدم گویی به پتانسیل استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی اشاره نمود. وی به سیاست های ابلاغی حوزه آموزش موسسه آموزش علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی اشاره و بیان داشت: ارائه آموزش برای جامعه هدف علی الخصوص تربیت روستازادگان وعلاقمندان به ادامه تحصیل در شاخه های کشاورزی از مهمترین برنامه های مرکز می باشد و با توجه به دارا بودن امکانات و تجهیزات،اساتید برجسته و فضاهای آموزشی در دو واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی و شهید حاجی کریمی گرگان می توانیم همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشیم.

در ادامه مهندس حاجیلری معاون آموزش متوسطه استان ضمن تقدیر و تشکر، مهم ترین سیاست آموزش و پرورش در مقطع متوسطه را تغییر رویکرد از نظام آموزشی نظری به مهارتی و افزایش سهم آموزش های مهارتی ذکر نمود که بایستی در این زمینه نسبت به فرهنگ سازی و اعتماد سازی خانواده ها اقدام نماییم. حاجیلری در ادامه به پتانسیل کشاورزی استان اشاره و گفت: با توجه به اهمیت موضوع کشاورزی می توان نسبت به افزایش تعداد دانش آموزان در بخش کشاورزی اقدام نمود و نگاه آموزش و پرورش ایجاد هنرستان کشاورزی در غرب استان می باشد. لذا با توجه به پتانسیل و امکانات موجود واحد آموزش کردکوی مکان مناسبی برای اجرای این آموزش ها می باشد.

در ادامه مقرر گردید نسبت به عنوان رشته های مهارتی در شاخه فنی حرفه ای و کارودانش در دو مرکز گرگان و کردکوی جلسات کارشناسی برگزار گردد. همچنین جهت آشنایی مدیران هنرستان ها با فضای آموزشی کردکوی جلسه مشترک برگزار گردد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.