بازدید رئیس موسسه تحقیقات چغندر قند از مزارع تحقیقاتی آموزشی واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی

دکتر طالقانی رئیس موسسه تحقیقات چغندر قند در سفری به استان گلستان از مزارع تحقیقاتی و طرح های پژوهشی چغندر قند واحد آموزش شهید روحانی فرد شهرستان کردکوی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این سفر که دکتر علیرضا صابری عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی و مجری طرح و دکتر ربانی نسب مدیر واحد آموزش کردکوی ایشان را همراهی می‌نمودند، علاوه بر این واحد، از سایر نقاط استان و طرح های تحقیقاتی چغندر‌قند بازدید نمودند.
شایان ذکر است در راستای ترویج کشت و توسعه چغندر قند در استان و باهمکاری موسسه تحقیقات چغندر قند پروژه تحقیقاتی”بررسی سازگاری ارقام خارجی چغندر قند در مناطق کشت پاییزه ” در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی در آبان ۹۶ به اجرا درآمد. پس از پایان فصل رشد در تیرماه سال جاری برداشت به صورت دستی انجام و برای تعیین میزان عیار قند نمونه های جمع آوری شده به موسسه تحقیقات چغندر قند ارسال شد.
با عنایت به گفتگو با دکتر صابری، متوسط عملکرد چغندر قندر در این پروژه را حدود ۹۱ تن اعلام شد که با توجه به مصرف کم آب (حدود ۲۰۰۰ متر مکعب) این میزان تولید با این حجم آب برای استان بسیار مناسب می باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.