بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان از واحد آموزشی شهید روحانی فرد کردکوی

مهندس حسین پیشقدم رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان از امکانات و توانمندی های واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید بعمل آورد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این بازدید که دکتر ابوالفضل فرجی ریاست مرکز و دکتر حجت اله ربانی نسب مدیر واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی حضور داشتند دکتر فرجی ضمن خیر مقدم‌گویی به معرفی واحد آموزش پرداخت.
دکتر فرجی ارائه آموزش های تخصصی حوزه کشاورزی(کارکنان, بهره برداران، کارودانش و علمی کاربردی) را مهمترین وظایف آموزشی مرکز دانستند. همچنین به اجرای طرح های تحقیقاتی و ترویجی اشاره و خاطر نشان ساخت با توجه به بحران کم آبی، برای اولین بار طرح کشت مستقیم برنج در سطح ۳.۵ هکتار اراضی آموزشی واحد کردکوی به اجرا در آمد. ما در این طرح به دنبال بررسی سه اولوت مهم ۱- اقتصادی ۲- مصرف آب۳ – آفات و بیماری ها می باشیم تا یک دستورالعمل کامل و جامع برای بهره برداران ارائه دهیم.
در ادامه مهندس پیشقدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن تشکر از فعالیت های مهمترین موضوع و معضل استان را مصرف آب علی الخصوص در بخش کشاورزی دانست که بایستی با اصلاح روش مصرف و همچنین استفاده از طرح های جدید مثل همین کشت مستقیم بهره وری آب را بالا ببریم. وی در ادامه قول مساعد جهت حمایت از طرح های با اولویت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را دادند.
در این بازدید مهندس اغنامی مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری و مهندس چکا مسئول دفتر تولیدات کشاورزی سازمان مدیریت استان نیز حضور داشتند.
در پایان مهندس پیش قدم و هیات همراه با همراهی دکتر فرجی از مزرعه طرح کشت مستقیم برنج بازدید به عمل آورندد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.