بازدید رئیس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از مزرعه پرورش شتر مرغ

دکتر ابوالفضل فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از مزرعه پرورش شتر مرغ تخم گذار شرکت تعاونی اداره کل کار تعاون و رفاه استان در توسکستان گرگان بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس گل محمدی مدیر مزرعه شتر مرغ ضمن خیر مقدم گویی، در خصوص مزایای پرورش شتر مرغ توضیحاتی را ارئه نمودند. گل محمدی به اهمیت و ارزش گوشت این حیوان نسبت به گوشت سایر ماکیان اشاره و افزود علاوه بر گوشت، تخم و پوست این حیوان نیز از نظر اقتصادی مهم می باشد که در بازار با قیمت خوبی به فروش می رسد. در این مزرعه ۲۱ شتر مرغ در قالب ۷ گله تکثیری ومولد نگهداری می شوند.
در ادامه دکتر فرجی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های مدیریت این مزرعه، استان گلستان را به لحاظ شرایط جغرافیای یکی از استانهای مستعد پرورش شتر مرغ دانستند که از نظر اقتصادی بهره وری بالایی دارد وی به اهمیت کسب وکارهای کم هزینه با اشتغال در استان اشاره و افزود فعالان علاقمند به تولید می توانند مانند این کار، با هزینه کم و در فضایی مناسب درآمد قابل ملاحظه‌ای کسب نمایند.
این بازدید در راستای تصویب اولیه طرح آموزشی تولیدی پرورش شتر مرغ در سازمان تحقیقات، بوده که مقرر شد زمینه های ایجاد مزرعه آموزشی شتر مرغ در واحد آموزش کردکوی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
خاطر نشان می سازد در این بازدید دکتر قدس ولی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، مهندس لولائی مشاور آموزش رئیس مرکز، دکترربانی مدیر واحد آموزش کردکوی و مهندس تازیکه مسئول پروژه‌های کارآفرینی و کار حین تحیل مرکز حضور داشتند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.