برگزاری دوره آموزشی ویژه بهره برداران فعال در بخش طیور استان گلستان

اولین دوره آموزشی کنترل آنفولانزای طیور ویژه بهره‌برداران و پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار استان گلستان در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان با مدیریت معاونت آموزش مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در راستای تفاهم‌نامه بین موسسه آموزش علمی کاربردی جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور، مقرر گردید برنامه ملی “کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان” برای تمامی متصدیان فعال در بخش طیور برگزار گردد. در همین راستا اولین دوره آموزشی کنترل آنفولانزا طیور ویژه بهره‌برداران و پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار استان گلستان در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی برگزار شد. در ابتدای این دوره دکتر مسلمی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ضمن خیرمقدم به حاضران و تقدیر از هماهنگی و برنامه مرکز تحقیقات و آموزش و اداره کل دامپزشکی در خصوص ارائه آموزش‌های لازم برای پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار اشاره نمود. وی خاطرنشان ساخت در سال‌های گذشته این بیماری در فصول سرد خود را نشان می‌داد ولیکن امروز شاهد فعالیت این بیماری در فصول گرم سال هستیم. خوشبختانه در استان گلستان این بیماری گزارش نشده است ولیکن پرورش‌دهندگان طیور لازم است به توصیه‌های فنی و تخصصی کارشناسان توجه و اهتمام بیشتری داشته و در صورت مشاهده علائم با هماهنگی اداره دامپزشکی نسبت به مبارزه با این بیماری خطرناک اقدام نمایند.
در ادامه دکتر شیخ‌الاسلام رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور به‌عنوان مدرس دوره مباحثی در خصوص مدیریت این بیماری اشاره نمود وی سه اصل مهم در مدیریت این بیماری را”پیشگیری، مدیریت و درمان” دانست و خاطرنشان ساخت برای اینکه بتوانیم این سه اصل را درست اجرا نمائیم؛ آموزش و تغییر دررفتارهای اجتماعی لازم است وی افزود امروزه باید از دانش و تخصص کارشناسان و متخصصان استفاده نمائیم و این آموزش برای تمام کسانی که در واحدهای مرغ تخم‌گذار ازجمله کارگران سالن باید اجرا شود. خاطرنشان می‌سازد در این دوره آموزشی تعداد ۲۰ نفر از فعالان و پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار استان حضور داشتند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.