گزارش فنی محققان معین کارگروه گیاهان دارویی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان

گزارش محققان معین کارگروه گیاهان دارویی بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در بررسی، نشست هم افزایی و ارایه راهکار در ماموریت به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتشر شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که در راستای طرح نظام نوین ترویج و حضور محققان معین در عرصه و مراکز و مدیریت های سطح استان می باشد با حضور دکتر سید علی حسینی، دکتر محمدعلی دری، و مهندس سپیده زوار محققان معین مرکز و گروهی از کارشناسان این مدیریت انجام شد در ابتدای این جلسه، دکتر سید علی حسینی در خصوص وظایف محققان معین و گروه های تشکیل شده توضیحاتی داده و اهداف اصلی و موضوعات شکل گیری این گروه های کاری را بیان کرد.
در ادامه دکتر محمد علی دری به عنوان مسئول گروه گیاهان دارویی و محصولات فرعی توضیحاتی در خصوص اهمیت و ترویج کشت گیاهان دارویی در استان گلستان ارایه دادند.
سپس مهندس باغستانی، معاون مرتع و بیابان اداره کل با بیان اینکه از طریق کارشناسان اجرایی منابع طبیعی شهرستان ها باید بین تحقیقات و جوامع محلی ارتباط برقرار کنیم، اظهار کردند که اقدامات خوبی در بخش کاشت گیاهان دارویی در پروژه های مشارکتی منابع طبیعی مثل ترسیب کربن و مدیریت جامع انجام شده است به طوری که زمینه آگاهی و علاقه مندی در بین جوامع محلی در خصوص کشت این نوع گیاهان افزایش پیدا کرده است.
در پایان این بخش هر یک از کارشناسان حاضر در جلسه به بحث و گفتگو در خصوص پتانسیل ها و مشکلات بالقوه و بالفعل در بخش گیاهان دارویی استان گلستان و موارد مطرح شده پرداختند.
در این جلسه پس از صحبت های اداره فوق و بیان مسائل و مشکلات، مقرر گردید:
۱- در خصوص چگونگی کاشت و توزیع ۷ گونه بذرگیاهان دارویی(افسنطین، آنغوزه صنعتی، مریم گلی، ختمی دارویی، زیره سیاه، زوفا و باریجه) تهیه شده توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بحث و تبادل نظر شود.
۲. مقرر شد از شهرستان های فعال در زمینه گیاهان دارویی یک نفر کارشناس و یا جوامع محلی در قالب اتحادیه یا شرکت تعاونی در جلسه حضور پیدا کند
۳. برنامه زمان بندی در خصوص کارگاه های آموزشی برای کشت گیاهان دارویی مناسب در مناطق مختلف مشخص شود.
۴. روسا و کارشناسان ادارات منابع طبیعی شهرستان های آزادشهر، گنبدکاووس، مراوه تپه، کلاله، آق قلا، گالیکش و مینودشت، در قالب نامه ایی پتانسیل ها و مشکلات خود در زمینه گیاهان دارویی را به این اداره کل ارسال تا به عنوان دستور در جلسه های آینده مورد بررسی قرار گیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.