شروع آزمایشات و پروژه‌های چغندرقند پاییزه در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی

با شروع فصل زراعی در استان گلستان و فرارسیدن زمان کشت محصولات پاییزه، کشت طرح‌های پژوهشی چغندرقند پاییزه در استان آغاز گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر علیرضا صابری عضو هیات علمی و مسئول پروژه‌های چغندرقند این مرکز، هدف از اجرای این پروژه‌ها را شناسایی ارقام مقاوم به بولت و بیماری دانست.
وی افزود با همکاری موسسه اصلاح و تهیه بذر چغندرقند چند سالی است که کشت چغندرقند در استان در حال گسترش و ترویج می باشد و کشاورزان نیز استقبال خوبی از این محصول داشته اند در همین راستا برای امسال تعداد ۵ طرح پژوهشی جهت دستیابی به ارقام مقاوم به بیماری ها، ارقام مقاوم به بولتینگ (ساقه روی) و تعیین بهترین تاریخ کاشت اجرا گردیده است.
این آزمایشات توسط یک دستگاه کارنده آیورت ارسالی از سوی موسسه چغندرقند در تاریخ ۱/۸/۹۷ در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی اجراگردید. خاطر نشان می‌سازد جهت اجرای این پروژه‌ها تیم کارشناسی موسسه اصلاح و تهیه بذر چغندرقند با سرپرستی مهندس کرمانی در استان حضور پیدا نموده و با همکاری مرکز کشت این طرح های پژوهشی صورت گرفته است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.