سخنرانی دکتر فرجی ریاست مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در همایش ملی مدیران هنرستان های کشاورزی کشور

همایش ملی مدیران هنرستان های کشاورزی تابعه وزارت آموزش و پرورش با حضور مسئولان ملی، استانی و مدیران هنرستان های کشاورزی کارودانش و فنی حرفه ای سراسر کشور به مدت ۲ روز در شهرستان گنبد کاووس برگزارگردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این همایش دکتر ابوالفضل فرجی رییس این مرکز، ضمن معرفی اجمالی کشاورزی استان و برنامه ها و فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی مرکز از جمله آموزش های رسمی پرداخت. وی هدف از جذب دانش آموز را انتقال دانش و مهارت های مورد نیاز بخش کشاورزی به علاقمندان و تربیت فارغ التحصیلان با سواد عنوان نمود تا این افراد بتوانند جایگزین کشاورزان کم سواد شوند و در امر تولید محصولات کشاورزی فعالیت نمایند.
دکتر فرجی در ادامه خاطر نشان ساخت: برای سال جاری با تعاملات و همکاری با آموزش و پرورش توانستیم تعداد ۵۵۴ نفر دانش‌آموز کارودانش جذب نمائیم که از نظر تعداد در بین مراکز تحقیقات و آموزش رتبه ۴ کشوری هستیم. وی داشتن ۱۴۰ نفر هیات علمی و محقق بخش کشاورزی، ایستگاه و مزارع پژوهشی، دو مرکز فعال آموزشی (شهید حاجی‌کریمی گرگان و شهید روحانی فرد کردکوی) با دارا بودن کلاس درس، آزمایشگاه و کارگاه را از مهمترین مزیت های مرکز برای برگزاری دوره های آموزشی حوزه متوسطه عنوان نمود که انشاله برای سالهای آینده این همکاری‌ها بیشتر خواهد شد.
در ادامه مهندس گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن خیرمقدم گویی به مهمانان، گلستان را یکی از استاهای مستعد در تولید محصولات کشاورزی عنوان نموده و خاطر نشان ساخت. هدف از برگزاری این همایش جمع آوری ایده ها و خلاقیت و ابتکارات مدیران هنرستان های کشاورزی در جهت توسعه این آموزش‌ها می باشد.
در این همایش مهندس حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش های فنی حرفه ای و آذرکیش مدیر کل دفتر آموزش های کارودانش نیز حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداختند.
خاطر نشان می سازد در این همایش مهندس عزیزپور مسئول آموزش های رسمی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نیز حضور داشته اند. از برنامه های جانبی این همایش، برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی دانش آموزان کارودانش و فنی حرفه ای استان بوده است که دانش آموزان شاخه کاردانش رشته گیاهان دارویی مرکز گلستان تولیدات گیاهان دارویی خود را به عرصه نمایش گذاشتند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.