حضور همکاران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در میزگرد تخصصی چغندر قند به مناسبت هفته پژوهش سال ۱۳۹۷

به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش، میزگرد تخصصی کشت چغندرقند با حضور اساتید دانشگاه، محققان، کارشناسان و کشاورزان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این جلسه دکتر رضوی رئیس دانشکده تولیدات گیاهی دانشگاه ضمن خیر مقدم گویی به حاضران، هدف از برگزاری این میزگرد را بررسی نقاط قوت و ضعف، بایدها و نبایدهای کشت چغندرقند در استان گلستان و تصمیم گیری در جهت افزایش بهره وری این محصول استراتژیک اعلام نمود.
در ادامه دکتر صابری عضو هیات علمی این مرکز و محقق چغندرقند استان در سخنانی ضمن تبریک هفته پژوهش، گلستان را یکی از مناطق مستعد کشت چغندر قند پاییزه اعلام نمود، که از سال گذشته آزمایشات مقایسه ارقام این محصول در مرکز تحقیقات کشاورزی استان انجام شده است. برای سال زراعی جاری نیز با هماهنگی موسسه تحقیقات چغندرقند ۷۲ نوع ژنوتیپ داخلی و خارجی چغندرقند جهت شناسایی ارقام مقاوم به بولت، عیار قند و عملکرد ریشه بالا در پایلوت چغندرقند استان گلستان کشت گردیده است. در ادامه مهندس موسی خانی رئیس اداره دانه های روغنی استان نیز در سخنانی سیاست وزارت جهاد کشاورزی را توسعه کشت محصولات پاییزه عنوان نمود که چغند قند می تواند درتناوب با سایر محصولات پاییزه استان قرار گیرد. وی خاطر نشان ساخت در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول ۱۰۷۰ هکتار با متوسط عملکرد ۵۴ تن در هکتار می باشد.
خاطر نشان می سازد در این گردهمایی دکتر حجت اله ربانی نسب محقق و دکتر نوری نیاز محقق پیشکسوت این مرکز نیز حضور داشته اند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.