نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات و آموزش  گلستان  و بازدید از توانمندی ها و دستاوردها مرکز

نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و بازدید از توانمندی ها، امکانات و دستاوردهای مرکز در راستای طرح کشاورزان آینده در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان ۲۱ خرداد ۱۳۹۹برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در پی موافقت با این مرکز برای ایجاد هنرستان کشاورزی و آغاز طرح تربیت کشاورزان آینده که با همکاری این مرکز و اداره کل آموزش و پرورش گلستان می باشد گروهی از مدیران این اداره کل، ضمن حضور در مزارع تحقیقاتی، از نزدیک با فعالیت ها و دستاوردهای تحقیقاتی این مرکز آشنا شده و در جریان روند فعالیت های پژوهشی، آموزشی و دستاوردهای این مرکز در  استان قرار گرفتند.

در این برنامه که ابتدا در مزارع تحقیقاتی برگزار شد دکتر فرجی رییس مرکز، کلیاتی از برنامه ها و فعالیت ها را معرفی کرد و در ادامه ضمن همراهی با گروه در گستره ایستگاه و تنوع طرح ها و پروژه های تحقیقاتی، توضیحات جامعی از شیوه عملکرد پژوهشگران و نحوه دستیابی به دستاوردهای ارزشمند، فاخر و استراتژیک را بیان نمود و محققان حاضر نیز در خصوص برنامه ها، محصولات، ارقام، دستاوردهای خود و نحوه ارایه دستاوردها به جامعه بهره بردار و تولید کننده، توضیحاتی را ارایه دادند و به پرسش های حاضران در زمینه های مختلف نیز پاسخ دادند.

در بخش دوم برنامه در نشستی که در محل دفتر ایستگاه انجام شد رییس مرکز و معاون آموزشی و پژوهشگران در گفتگویی دو طرفه به شرح توانمندی ها، دستاوردها، افق آینده، نیازها و انتظارات در راستای اجرای شایسته برنامه های مورد تفاهم پرداختند. در این برنامه دکتر آقاجانی معاون آموزشی با ارایه معرفی مرکز در قالب پاورپوینت به رد خیر و شرح جامع و کیفیت فاخر گنجینه دستاوردهای پژوهشگران شریف این مرکز و بویژه در حوزه های تخصصی ۴ بخش آموزش و نقش این مهم در ارتقای دانش فنی کارشناسان بخش و بهره برداران و دانش آموزان و همچنین در فرایند تولید و کشاورزی سالم و ارتقای اقتصاد، اشتغال و معیشت کشاورزان و استان پرداخت.

سپس دکتر فرجی، با اشاره به سابقه همکاری بین ۲ دستگاه و رهاورد ارزشمند برنامه های فوق، به شرایط خاص کشور اشاره نمود و از طرفین خواست با روحیه و همت جهادی آستین ها را برای محقق شدن برنامه های جدید بالازده و ۲ طرف با استفاده بهینه ازامکانات موجود، در راه اجرای شایبسته موارد مورد تفاهم اقدام نمایند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش  گلستان همچنین گفت: کشاورزانی هستند که حدودهشت تن گندم درهکتارگرفته اند و باید در مسیر اجرای این برنامه، ضمن آموزش های دقیق به فرزندان کشاورزان منطقه و ایجاد مهارت، در روند ارتقای کمی و کیفی تولید، این عملیات را به طور روشنی ساماندهی و پرورش دهیم تا در آینده نزدیک از میانگین موجود که بین سه الی چهار تن است به رکوردها نزدیک شویم.

در ادامه مدیران آموزش و پرورش ضمن تقدیر از برنامه ها و دستاوردها و اراده مرکز برای ارایه نقش فعال در این بخش از توسعه استان و آموزش های کاربردی، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در راستای عملیاتی شدن و اجرای شایسته برنامه های مشترک و دستیابی به اهداف طرح را ارایه نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.