برگزاری جلسه شورای اداری مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

جلسه شورای اداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان یکشنبه  ۸ تیر ۱۳۹۹ در محل تالار پروفسور ارشاد این مرکز برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این جلسه با حضور دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز، دکتر علیرضا قدس ولی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، دکتر علیرضا کیانی معاون پژوهشی، فناوری و انتقال یافته ها، دکتر محمد علی آقاجانی معاون آموزشی و روسای بخش ها و واحدهای تحقیقاتی و آموزشی و مسولان ایستگاه های تحقیقاتی اتجام شد.

در بخش نخست دکتر قدس ولی ضمن خوش آمد به حاضران به عنوان دبیر جلسه برنامه را آغاز نمود و در ادامه حاج آقا ملائی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سخنانی ضمن شادباش دهه کرامت، با اشاره به حدیث امام رضا (ع) با این مضمون که تاکید می کند در کنار هم باشیم گفت: دورهم بنشینید زیر یک سقف قرار بگیرید و جمع شوید و به زیارت هم بروید که مصیبت ها را دور میکند وبه یکدیگر خشم نکنید و مدافع یکدیگر می شویم  و این استحکام بخش است.

در بخش بعدی دکتر قدس ولی ضمن خدا قوت و تقدیر از همکاران در پیشبرد برنامه و اهداف مرکز، در سخنانی ابتدا همکاران را در زمینه پیشنهادات  و راهکارهای اقتصادی راه اندازی واحدهای تولیدی و گارگروهای تولیدی به مشارکت طلبید و در ادامه نقطه نظرات خود را در خصوص مواردی از جمله: نزدیک شدن فاصله جلسات شورا، تقدیر از مهندس غلامی و همکاران اداره فنی در راه اندازی دوباره سالن، برگزاری سلسله جلسات ایستگاه ها و تقدیر از روسا و همکاران ایستگاه در خط مقدم تولید و طرح ها و پروژه های مرکز و نقش تعیین کننده ایستگاه ها در تولید و اقتصاد مرکز، ارتباط فعال و نزدیکتر با موسسات مادری، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، دقت در فروش ها با رعایت قوانین اداری با توجه به ارزش گذاری از کانال های مشخص، دقت و لزوم هماهنگی با معاونت برنامه ریزی برای خروج بذر، تولید محتوای آموزشی ترویجی در مشارکت با بخش خصوصی، مشکل خودرو، دقت در مصرف انرژی و پرهیز از اسراف منابع مرکز، اعتبار سنجی مشارکت و شرکای مرکز و …. ارائه نمود.

سپس دکتر کیانی با اشاره به اینکه طرح یاوران تولید جزو مهمترین کارهای ماست گفت: انتظار است محققان تا پایان سال حداقل یک برنامه کاری در این خصوص داشته باشند. ایشان همچنین در خصوص اطلاعات مکان مبنا، کارنامه پژوهشی سال ۹۸ مرکز و دقت و سرعت در مکاتبات با حاضران گفتگو نمود.

در بخش بعدی دکتر آقاجانی در خصوص شیوه نامه آموزشی، برگزاری دوره آموزش غیرحضوری و یا حضوری کم تعداد زیر ده نفر، ضرورت مشارکت با بخش خصوصی در بخش تولید محتوا با توجه به بازنشستگی گروه بزرگی از همکاران، مجوز هنرستان برای واحد کردکوی، ثبت نام  ۱۷۰ نفر برای دیپلم در بهار، برون سپاری برنامه های کار و دانش و … سخنان خود را ارایه نمود.

در ادامه هر یک از اعضای جلسه و مسولان حاضر، دیدگاه ها و مسائل و برنامه های بخش ها و نقطه نظرات خود را در خصوص: فعالیت های بخش ها و ایستگاه ها و ضرورت دقت در چالش ها، برنامه های کمیته نظارت و ارزشیابی، کمیته پایش سلامت، نظام مند کردن آزمایشگاه ها، تولید مناسب بذر در استان و دقت در نگهداری بذر اصلی و پایه، برنامه های کمیته بانوان در سال گذشته، برنامه های محقق شده در بخش آموزش های رسمی، دقت در رعایت نکات حقوقی برای قانونمند کردن قراردادها و برنامه ها، برگزاری آموزش برای مدیران مرکز در جلسات شورای اداری و … را مطرح و بحث و تبادل نظر نمودند.

در پایان دکتر فرجی ضمن خیر مقدم و تبریک مناسبت ها، برلزوم اخلاق مداری به عنوان یک اصل مهم و ارزشی که این مرکز در طول بیش از ۶۰ سال بر اساس آن عمل کرده و پایدار مانده است تاکید کرد و  در خصوص نکات مهم و موثر در پیشبرد امور از جمله: رعایت نظام و انظباط اداری، پاسخگویی به نامه ها، پاسخگویی کارشناسی در حوزه های تخصصی و ارایه  برنامه های کیفی  در توسعه منابع انسانی و دیگر برنامه ی مرکز اشاره کرد.

ایشان با بیان اینکه اولویت کارهای مرکز اموزشی و پژوهشی است از مدیران خواستند با واحدهای متناظر باید با مهندسی ارتباطات در تعامل فعال و تماس دائم بود و باید تلاش کنیم فضای کار ارتقا یافته و هر روز بهتر شود.

دکتر فرجی با اشاره به اینکه اولویت، کارهای فنی است گفت: برای توسعه در بخش کشاورزی: ۱-سرمایه گذاری و  ۲-انتقال دانش فنی، ضروری است و به همین دلیل یکی از سیاست های یاوران تولید همین انتقال دانش فنی است.

رییس مرکز در انتهای این برنامه ضمن درخواست پاسخ به این پرسش که اثر بخشی مرکز تحقیقات چیست از مدیران حاضر خواست به طور تخصصی تحلیل های خود را در این زمینه مکتوب ارائه دهند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.