برگزاری مراسم گرامی داشت هفته عفاف و حجاب در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

آیین گرامی داشت هفته عفاف و حجاب در روز سه شنبه بیست و چهار تیر ماه سال جاری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با حضور همکاران مجموعه در محل تالار پروفسور ارشاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این آیین که با حضور دکتر فرجی رییس مرکز، دکتر قدس ولی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی، حجت الاسلام «علی اکبر سایری» نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و جمعی از همکاران بویژه بانوان انجام شد ابتدا حجت الاسلام ملائی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سخنانی ضمن شادباش هفته عفاف و حجاب و خوش آمد، طی سخنانی در خصوص اهمیت عفاف و حجاب، بر نقش بانوان در سلامت جامعه تأکید نمود.

در ادامه دکتر وکیلی دبیر کارگروه عفاف و حجاب شورای فرهنگی مرکز، گزارشی از برنامه ها و پیگیری های این نهاد را ارایه کرد.

در سومین بخش جلسه حجت الاسلام «علی اکبر سایری» نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، چند نکته در خصوص ویروس کرونا گفت که بسیار هوشمند است و بارها تغییرشکل داده است و ضرورت دارد همگی ما با رعایت پروتکل های بهداشتی، به مقابله جدی با این بیماری اقدام کنیم. وی در ادامه با بیان داستان هایی از قرآن و روایات و احادیث به اهمیت موضوع عفاف و حجاب تأکید نموده و حضور اجتماعی حضرت فاطمه (س) را با حفظ حجاب کامل الگوی زنان جامعه اسلامی دانست.

نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در ادامه گفت: در زمان رضا خان در مسجد گوهرشاد در حرم امام رضا به خاطر کشف حجاب خون هایی ریخته شد.

ایشان با اشاره به اینکه عفاف به معانی های مختلف از جمله نگاه داشتن نفس از چیزهایی که حرام بوده و یا انجام آن شایسته نیست در ادامه گفت: حجاب به معنای عفت که یک صفت فطری است و همه انسانها فطرتا” عفیف هستند و هم یک خصلت و بینش و منش است و حجاب به عنوان پوشش ظاهری است.

در خاتمه دکتر فرجی رییس مرکز ضمن شادباش این هفته و تقدیر از برگزارکنندگان این آیین و تشکر ویژه از حجت الاسلام سایری برای ارئه سخنرانی و رهنمود، در سخنانی گفت: حجاب و عفاف ربطی به جنسیت ندارد و برای همه ضروری است و همه اینها فرصتی برای رعایت اخلاق درستکاری در جامعه است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.