برگزاری جلسه نحوه بهره برداری از منابع دیجیتال کتابخانه مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

جلسه آموزشی کارشناسان اطلاع رسانی با پژوهشگران بخش های تحقیقاتی جهت بهره برداری دقیق از منابع دیجیتال کتابخانه با حضور همکاران هیات علمی جدید و گروهی دیگر از محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان سه شنبه ۹۹/۷/۲۹ در محل کتابخانه مرکز برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، با توجه به وجود منابع دیجیتال کتابخانه ای در سایت سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و هزینه بالایی که برای این موضوع صرف شده تا اکثر مقالات و ژورنال های روز دنیا در دسترس محققان و اعضای هیات علمی باشد، لذا راهنمایی همکاران جهت بهره مندی از این منابع ضروری به نظر می رسد. در همین راستا باهماهنگی معاونت پژوهشی مرکز از تعدادی از محققان و اعضای هیات علمی جدید و سایر محققان جهت شرکت در این جلسه دعوت به عمل آمد .در این برنامه مهندس حاجی مشهدی رئیس اداره فناوری اطلاعات واطلاع رسانی مرکز از همکارانی که از راه دور ونزدیک و ایستگاه های گنبد و گرگان برای در این حضور داشتند تقدیر نمود و اظهار داشت در صورتی که در استفاده از منابع اطلاعاتی و در نتیجه دانلود مقالات با مشکل اینترنت نظیر کمبود حجم (ترافیک) اینترنت مواجه شدید جای هیچ نگرانی نبوده و این واحد آماده همکاری با شما می باشد.
سپس مهندس کتوکی کارشناس مسئول کتابخانه در مورد منابع دیجیتال نظیر گیگالیب (پایگاه جامع مقالات لاتین) و فیپاک (فهرستگان یکپارچه اطلاعات پژوهشی کشاورزی) توضیحات مفصل ارائه نمودند وبه پرسش ها و ابهامات همکاران پاسخ گفتند.
خانم حسنی فر نیز در ادامه با توضیح و معرفی سیویلیکا (پایگاه جامع مقالات کنفرانسها و سمینار علمی) همکاران را در استفاده از این منبع اطلاعاتی راهنمایی کردند و به پرسش های آنان نیز پاسخ گفتند. در انتهای جلسه دکتر کیانی معاونت پژوهشی مرکز ضمن خوش آمد گویی و تشکر از همکاران که در این جلسه شرکت کردند آنان را به دانلود هر چه بیشتر مقالات و استفاده هرچه بیشتر از آن تشویق نمودند و در نهایت از همکاران اداره فناوری اطلاعات در برگزاری این نشست تقدیر و تشکر نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.